Akamai utser Hans Nipshagen för att driva kanalstrategi inom EMEA

Hans Nipshagen kommer att ansvara för Akamais EMEA-kanalstrategi, en av de viktigaste vägarna för marknadsföring i regionen.

Hans Nipshagen

Hans nya roll ska se till att växa Akamais regionala partnerprogram för att på så vis driva försäljningsutvecklingen.

Hans Nipshagen är holländare och har arbetat med Akamai i över sju år i en mängd olika roller, senast som Regional Sales Leader med ansvar för försäljning av säkerhet och performance-tjänster i Östeuropa, Mellanöstern och Afrika. Han är också VD för Akamai Benelux. Nipshagen är baserad i Amsterdam och var den första Akamai-medarbetaren i Benelux som framgångsrikt fick verksamheten att växa i regionen och bygga sitt lokala nätverk av kanalpartner.

– Nu när allt fler inser att internet handlar om the Edge har möjligheterna aldrig varit större för kanalbaserade organisationer att driva sina affärer med hjälp av ett företag som Akamai. Jag ser fram emot möjligheten att bygga på samarbetet mellan Akamai, lokala partner och kunder, och på så vis driva vårt kanal-ekosystem framåt. Ett starkt säkerhetsskydd är kärnan i Akamais kanalportfölj och är en av grunderna för vår verksamhet, säger Hans Nipshagen.