Alcatel-Lucent Enterprise och NetNordic ingår nytt strategiskt partnerskap i Sverige

NetNordic och Alcatel-Lucent Enterprise kommer tillsammans att leverera kommunikations-plattformar och molntjänster till den svenska marknaden.

Alcatel-Lucent Enterprise (ALE) satsar stort tillsammans med NetNordic på den svenska marknaden. NetNordic blir ALEs nya strategiska partner för leverans, support och drift av både kundanpassade lösningar och molnlösningar.

Med NetNordics djupa tekniska kompetens, tillsammans med de applikationer och lösningar som ALE erbjuder, kommer vi att kunna tillföra våra kunder de specifika funktioner och resurser som svenska organisationer behöver.

NetNordic har stor erfarenhet av att arbeta med dessa system och har en djup teknisk expertis av ALEs kommunikationsplattformar, applikationer och lösningar. Vidare är NetNordic nordens största leverantör av ALEs kommunikationsplattformar och molnlösningar, samt innehar den allra högsta certifieringsstatusen hos ALE.

“Eftersom NetNordic redan är den största leverantören av ALE-lösningar och tjänster i hela norden så blir det naturligt för oss att även utvidga vår satsning i Sverige. Det passar bra in i vår strategi, eftersom vi är en oberoende leverantör av molnlösningar och kommunikationsstrategi. Vi ser fram emot att utvidga vårt samarbete med ALE”, säger Joakim Harging, VD, Netnordic Communication AB.

”Efterfrågan på molntjänster i Sverige kommer att fortsätta växa under 2020. Detta eftersom moderna arbetsplatser och arbetstagare lägger allt större vikt vid mobilitet och bättre tillgång till IT-tjänster. Det är därför vi investerar i en ny försäljningsstödorganisation i landet och tar vår relation med NetNordic till nästa nivå” säger Joakim Ahrens, Channel Sales Manager för ALE Sverige.

Tillsammans med ALE levererar NetNordic kommunikationsplattformar inklusive molnbaserade lösningar, helt oberoende, eller som en del av en lösning tillsammans med smarta tredjepartsapplikationer. NetNordic har ett stort team av specialisttekniker i vårt Network Operations Center (NOC) som övervakar alla våra lösningar dygnet runt.