Amazon öppnar seller central för partners som vill sälja via amazon.se

Publicerat av: Redaktionen

Idag offentliggör Amazon att säljande partners i Sverige och övriga världen kan registrera sina konton på https://sell.amazon.se som förberedelse inför lanseringen av Amazon.se.

Alex Ootes, Vice President EU Expansion på Amazon

”Utbud, pris och bekvämlighet kommer att vara de viktigaste drivkrafterna för användarupplevelsen på Amazon.se och här spelar svenska företag en nyckelroll”, säger Alex Ootes, Vice President EU Expansion på Amazon. ”Vi är glada över att kunna erbjuda den här möjligheten för svenska företag, stora som små, att sälja på Amazon.se och nå en större målgrupp – både lokalt och utomlands – samtidigt som vi ökar utbudet för våra svenska kunder.”

Uppskattningsvis 60 procent av alla produkter som köps genom Amazon globalt säljs av försäljningspartners.

Idag finns 1,7 miljoner små och medelstora företag världen över som säljer sina varor genom Amazons butiker, och under förra året passerade fler än 200 000 av dem en total försäljning på 100 000 dollar. Varje år investerar Amazon tiotals miljarder kronor i förbättrad infrastruktur, bättre verktyg och tjänster som gör det möjligt för små och medelstora företag att nå nya kunder och framgångsrikt sälja sina produkter online. De som är intresserade av att sälja på Amazon kan besöka https://sell.amazon.se.

”Amazon är en viktig kanal för oss under vår expansion i Europa och USA och vi ser fram emot att sälja genom den svenska butiken när Amazon äntligen öppnar på vår hemmamarknad. Vår försäljning på Amazon har ökat stadigt med mer än 50 procent varje år och Amazon är vår snabbast växande kanal”, säger Elisabet Sandström, vd på Miss Mary of Sweden AB som tillverkar underkläder av hög kvalitet. ”Tyskland är vår största marknad och när vi började sälja via Amazon.de såg vi en omedelbar ökning av försäljningen. Vi ser fram emot möjligheten att nu nå ut till nya kunder i Sverige.”

Ett av de många verktyg som försäljningspartners i Sverige kan dra nytta av är Amazon Brand Registry som gör det möjligt för dem att säkerställa att deras varumärke representeras på ett korrekt sätt. Det hjälper dem att upptäcka och rapportera potentiella intrång, samt dela med sig av information som kan hjälpa Amazon i det proaktiva arbetet med att förebygga överträdelser. Brand Registry ger försäljningspartners ökad kontroll över produktsidor, så att de kan öka sannolikheten att kunderna möts av korrekt information om deras varumärke. Där finns också kraftfulla sök- och rapportverktyg, särskilt framtagna för att underlätta för företag att upptäcka möjliga varumärkesintrång.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00