Andraplats för Kivra i kategorin “Digital” i Sustainable Brand Index 2020

Sustainable Brand Index är Europas största varumärkesstudie om hållbarhet och har genomförts varje år sedan 2011.

Andraplats för Kivra i kategorin “Digital” i Sustainable Brand Index 2020 1Studien syftar till att belysa hållbarhet samt sprida och öka kunskapen om det.

Varumärken väljs ut baserat på bl a marknadsandel, omsättning och varumärkeskännedom. Syftet med dessa kriterier är att skapa ett urval som speglar de varumärken som konsumenterna möter i sin vardag. Därefter intervjuas konsumenter. I Sverige intervjuades 21 640 konsumenter.

För första året har Kivra kvalificerat sig in på rankingen. Och knep andraplatsen i kategorin “Digital”, i hård konkurrens med fem stora varumärken. Kivra hamnar dessutom på plats 51 i den totala rankingen över Sveriges mest hållbara varumärken.

– Vi är otroligt stolta och glada över det här fina betyget från konsumenterna. Att komma på 2a plats i vår kategori och 51a plats totalt visar att de miljontals personer i Sverige som använder Kivra värdesätter att affär och hållbarhet skalar 1:1. Nu ser vi fram emot att resten av befolkningen ställer om till digitala brev och kvitton, så att vi tillsammans kan bidra till en ännu mer hållbar värld, säger Anna Bäck, VD Kivra.

2a plats för Kivra i kategorin “Digital”

  1. Spotify
  2. Kivra
  3. Google
  4. Youtube
  5. Facebook
  6. Twitter

51a plats för Kivra i den totala ranking

I den totala rankingen hamnar Kivra på plats 51. Totalt har 381 varumärken kvalificerat sig till Sustainable Brand Index 2020. Topp 10 ser ut enligt följande.

  1. IKEA
  2. Änglamark
  3. ICA
  4. Coop
  5. Apoteket
  6. Lantmännen
  7. SJ
  8. Systembolaget
  9. Saltå Kvarn
  10. Arla