Aruba introducerar nytt program för att hjälpa partners erbjuda nya tjänster till kunderna

Många IT-återförsäljare utvecklar nu vad de kan erbjuda som tjänster till företag, vilket beror på att Coronapandemin tvingat många av deras kunder av att påskynda sin digitaliseringsprocess.

Aruba introducerar nytt program för att hjälpa partners erbjuda nya tjänster till kunderna 1
Sherifa Hady, ansvarig för Arubas partnerförsäljning i EMEA

Aruba, ett företag inom Hewlett Packard Enterprise, har därför lanserat ett nytt program som låter deras samarbetspartners snabbt utveckla tjänster anpassade efter kundernas behov av IT-lösningar. Det nya programmet, Aruba Managed Services Provider Program, skapar en struktur som hjälper samarbetspartners att kanalisera sina nätverksprodukter, så att kunderna kan outsourca istället för att själva implementera lösningar.

Med Arubas molnbaserade nätverkslösning Edge Services Platform (ESP) blir det möjligt att snabbt och enkelt omvandla nätverksprodukter till tjänster. Tjänsten, som redan idag erbjuds till partners, är tillgänglig för distributörer och återförsäljare som erbjuder kundanpassade nätverkslösningar. Utöver själva tjänsten ingår rabatter, utbildning, support och möjlighet att samarbeta med Arubas försäljningsteam för slutanvändare i programmet.

”Inom IT-branschen pågår en trend mot abonnemangsbaserade modeller som gör att kunderna slipper investera i kapitalkrävande hård- och mjukvara. Med lanseringen av Arubas Edge Services Platform kommer våra partners att kunna nyttja Arubas marknadsledande teknik för att bygga sina egna lösningar, vilket också innebär att de kan differentiera sitt kunderbjudande på marknaden”, säger Sherifa Hady, ansvarig för Arubas partnerförsäljning i EMEA.

Tjänsten erbjuder även flexibla finansierings- och supportlösningar via HPE:s Financial Services, vilket kan vara värdefullt för kunder som drabbats ekonomiskt av pandemin. HPE Financial Services har också beviljat betalningslättnader och gett två miljarder dollar i finansiellt stöd till partners och kunder.

”Många kunder ser digitalisering som en metod för att påskynda återhämtningen men kan inte komma igång på grund av brist på tid eller svagt kassaflöde”, säger Sherifa. ”I ljuset av detta blir Managed Services viktigare än någonsin. Men både för att stötta det omedelbara behovet och möta långsiktiga kundbehov behöver återförsäljare agera nu. Vi på Aruba tror att vi behöver arbeta tillsammans med våra partners för att skapa de förutsättningar som krävs för att ta affären till en ny nivå.”

Mer information om programmet finns på: https://partner.hpe.com/aruba.