Att leverera kundvärde kräver en ny era av relevans och samarbete

Att leverera kundvärde kräver en ny era av relevans och samarbete

Publicerat av: Redaktionen

Vi lever i en oförutsägbar tid, och för många organisationer ger det en möjlighet till nyskapande och utveckling då det gäller att hitta nya sätt att interagera med sina kunder, stärka upplevelsen för de som arbetar på distans, samt att hitta sätt att dra fördelar av den dynamiska marknaden.

Att leverera kundvärde kräver en ny era av relevans och samarbete

Samtidigt brottas företagsledare med förmågan att reagera snabbt på marknadsförändringar.

En ny studie från Forrester visar att 54 procent av de tillfrågade cheferna kände att deras förmåga att ställa om inte var tillräcklig.

Företag stävar efter att bli mer framtidssäkra och flexibla, och i och med det öppnas möjligheter upp för leverantörer och deras partner. I en tid där regeringar och företag behöver möta specifika krav från sina verksamheter sätter de allt oftare sin tillit till betrodda samarbetspartner att leverera. Det betyder inte att man som partner behöver sälja eller leverera ensam. Trenden pekar snarare mot att kunderna alltmer förväntar sig att se flera partner samarbeta för att leverera en maximal kundupplevelse. För våra partner har det visat sig otroligt lönsamt att samarbeta, inte bara har antal affärsvinster ökat med upp till 40 procent, de har också accelererat säljcykeln samt ökat sin relevans i kundens resa. Denna partner-till-partner-approach levererar en full uppsättning av funktioner som kunderna behöver, och kombinerar en djup förståelse för affärsmodeller med de högst certifierade experterna inom produkter och tjänster.

Premiera partner för ökat kundvärde

Med vårt digitala fundament, som erbjuder våra kunder den plattform som behövs för att driva deras verksamheters digitala transformation, är vi i en unik position att leda nästa decennium av teknisk innovation. Vi samarbetar med våra partner för att fortsätta driva denna transformation och öka kundvärdet.

Vi tror på att förenkla partnerupplevelsen och introducera en starkt partnerledd expertis för att maximera kundnyttan av produkter och tjänster, samt antal slutförda framgångsrika projekt. Genom att främja ett ekosystem av samarbete kan partner anslutas i olika stadier av livscykeln och leverera värde före, under och efter själva transaktionen.

Kompetensprogram som främjar tillväxt och relationer

Ju mer våra partner förstår hur de kan hjälpa till med utmaningarna som deras kunder möter, desto större värde kan de tillföra och minimera tiden för implementering för att nå full konkurrenskraft. Det är en av anledningarna till att vi investerar mycket i vårt Master Services Competency (MSC)-program, som hjälper partner bli de betrodda experter och rådgivare kunderna söker. Det här programmet utvecklas och uppdateras för att ständigt vara relevant och tidigare i år introducerade vi vårt Host | Satellite program.

VMware MSC berikar våra partner med kunskap och verktyg som visar hur nästa generations leverans av VMwares tjänster kan hjälpa till att driva tillväxt och fördjupa kundrelationer.

Hittills i år har partner som investerar i MSC växt med 63 procent, och vi har redan 461 MSC-certifieringar inom EMEA. Partner som lyckas uppnå en MSC inom valt område får ytterligare förmåner som bidrar till att vässa kunskapen, driva tillväxt, fördjupa kundrelationer, och differentiera sin expertis på marknaden.

Den livslånga kundupplevelsen

Partner är de betrodda rådgivarna under hela kundens livscykel. Varje kund har en unik utgångspunkt och ett unikt slutmål, och deras partner fortsätter att utöka sitt inflytande för att ge värde under hela resan.

Kundresan är livslång, den börjar redan innan transaktionen, och att kontinuerligt ge värde och se till kundernas behov och resultat är lika viktigt som de lösningar som en partner kan erbjuda. För att öka migrationstakten till molnet måste vi tänka ”kund för livet”, vilket kräver en resultatorienterad orkestrering tillsammans med våra partner, som kombinerar VMware och partnerns affärs- och teknikstrategier för att leverera en maximal, unik kundupplevelse.

Anna-Maria Löweberg, Senior Director, Partner Northern Europe på VMware

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00