Unified Commerce Alliance (UCA) är en allians mellan Microsoft, Episerver, Avensia Storefront och inRiver och hjälper detaljhandlare att leverera konsekventa och optimala shoppingupplevelser.
Avensia Storefront är Avensia’s produkterbjudande, en helt molnkompatibel e-handelslösning som möjliggör realtidskommunikation mellan Microsoft Dynamics retailsystem och Episerverse-handels- och webbplattform. Tillsammans med InRivers Product Information Management (PIM)-system, löser alliansen systempusslet för detaljhandlare.
Motivationen från Microsoft-juryn bekräftar att skapandet av alliansen är en milstolpe:
”UCA är med sin helt molnbaserade lösning en gamechanger inom digital transformation inom retail och har under året fått ett globalt genomslag som inget annat partnersamarbete fått tidigare i Microsofts historia”.
Unified commerce innebär att du sätter upp dina system och din organisation så att du kan skapa en kundupplevelse som är konsekvent i alla kanaler, för att nå ut till rätt person med rätt information vid rätt tillfälle. En Unified commerce-lösning hjälper handlare att nå dit genom att ge dem ett system som servar alla kanaler med all information.
” Systemstöd är en viktig ingrediens i den kapplöpning som e-handeln är idag. Det ger handlare förmågan att hänga med i tekniken och konkurrensen, säger Jörgen Bertilsson, Executive VP, Avensia Storefront AB. Med ett Unified Commerce-system, kan handlare röra sig snabbare än konkurrenter och erbjuda en bättre kundupplevelse. Moderna affärssystem och e-handelssystem uppdateras ofta, och med ett intelligent uppsatt Unified commerce-system, har handlare tillgång till all ny och trendig funktionalitet, utan att konstant behöva investera i nya verktyg.”
Marcus Gullberg, Director of Business Development på Microsoft Western Europe, delar sina tankar om partnerskapet:
“UCA har satt en ny standard för samarbete mellan partners och Microsoft. Alliansen har slagit rekord i flest vunna gemensamma affärer och Avensia är den ISV som vi har uppnått det största värdet av gemensamma vunna affärer tillsammans med, i västra Europa. Succén med alliansen har varit enastående. Vi har aldrig varit med om något liknande inom Microsoft, men självklart siktar vi högre och vi har mycket mer att göra innan vi når vår vision”.