Telia levererar lösning för digitala kundmöten till arbetsförmedlingen.
Arbetsförmedlingen jobbar aktivt med att digitalisera sin verksamhet och underlätta för arbetssökande och arbetsgivare att hantera sina ärenden. Den nya digitala lösningen kommer vara en viktig del i satsningen på att öka tillgängligheten för arbetssökande och arbetsgivare.
Avtalet löper över fem år med option på ytterligare fyra år och omfattar kontaktcenterlösningar, telefoni och support.
Planen är ett sammanhållet kundstödssystem som hanterar de olika kanaler som kunderna vill använda för möten och dialog med Arbetsförmedlingen – till exempel telefoni, e-post, chatt, chattbot, sociala medier och video.
– Det känns superspännande att få vara med och bygga Arbetsförmedlingens digitala kundmöten för att underlätta för arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra på arbetsmarknaden. Vi är stolta över det förtroende vi fått. Det finns oerhört många spännande möjligheter kopplat till arbetsmarknaden och vi ser fram emot att få vara en del av Arbetsförmedlingens digitaliseringsresa, säger Charlotta Rehman, chef för Telias företagsaffär.