Capgemini tillkännager i dag att de har blivit valda att leverera en ny digital plattform för ärendehantering och beslutsstöd till Arbetsförmedlingen.
Den nya plattformen ska bidra till bättre handläggarstöd, högre rättssäkerhet och högre grad av automatisering och digitalisering.
Efter en konkurrensutsatt anbudsprocess valde Arbetsförmedlingen Capgemini för att utveckla deras nya plattform för ärendehantering och beslutsstöd.
Capgemini ska designa och utveckla en sömlös digital plattform som kommer ge Arbetsförmedlingen ett dynamiskt och specialiserat system för handläggning. Den nya plattformen ska bidra till ökad digitalisering och automatisering, vilket ger handläggarna mer tid att lägga på de som behöver det som mest. Arbetsförmedlingen valde Capgemini tack vare hög kvalitet på tjänster och erbjuden plattform, i kombination med ett konkurrenskraftigt pris.
– Vi är mycket glada att Arbetsfömedlingen har valt oss för utvecklingen av deras nya digitala plattform för kärnprocesser. Den nya lösningen kommer hjälpa Arbetsförmedlingen att få fler arbetslösa i jobb och på så sätt påverka vårt samhälle i en positiv riktning, säger Lars Kullberg, VP, Head of Public Sector i Capgemini
Det inledande avtalet är ett kontrakt på sex år och inkluderar programvara, implementering av programvara, applikationsutveckling och underhåll, samt förändringsledning. Det fulla kontraktet inklusive optioner löper på 20 år.