Hem NYHETER CDON satsar på att öka kontakten mellan handlare och kund

CDON satsar på att öka kontakten mellan handlare och kund

Publicerat av: Redaktionen

Idag meddelar CDON, Nordens ledande marknadsplats, om satsningen på Bazaarvoices verktyg för recensioner och betygssättning av produkter.

CDON satsar på att öka kontakten mellan handlare och kund 3CDON strävar efter att öka kontakten mellan handlaren och kunden genom att öka handlarnas kommunikationskanaler samt skapa en tryggare plattform för kunder att göra informationsrika köpbeslut.

– Vi förlitar oss på att handlarna kan serva kunderna bäst och vi vill hjälpa dem att sälja på en transparant marknadsplats. Våra 2 miljoner kunder kan nu bidra med recensioner och betyg samtidigt som handlarna får direkt feedback på sina produkter. Handlarna är i fokus och detta är ännu ett verktyg som kan hjälpa dem att förbättra köpupplevelsen, säger Kristoffer Väliharju, VD på CDON.

CDON Marketplace har ca 8 miljoner produkter och recensioner hjälper både handlare och kunder att få en inblick i hur en kundupplevelse eller produkt är.

Det är samtidigt en omedelbar och viktig feedback som hjälper våra 1300 handlare att förstå vad som fungerar eller behöver förbättras, samtidigt som det ställs krav på dem från kunder.

Då konsumenter alltmer litar på rekommendationer från andra kunder när de letar efter och köper produkter så vill CDON även underlätta denna ”peer-to-peer”-konversationen genom att visa upp användargenererat innehåll, så kallad UGC. Ju fler recensioner en produkt har, desto mer övertygad är en kund om att rätt beslut kan fattas, vilket i sin tur minskar returer då kunder i större utsträckning är nöjda med de produkter som de köpt.

– Vårt partnerskap med Bazaarvoice möjliggör att ytterligare produktinformation från kunder blir tillgänglig, vilket minskar returer och negativ miljöpåverkan. Det minskar även det administrativa arbetet för handlare vad gäller leveranser och kundservice, då kunder generellt är mer nöjda med sina köp direkt. Detta överensstämmer med vår ambition om att skapa en mer hållbar e-handel för både handlare och kunder, säger Louise Anderberg, Head of Customer Service på CDON.

– Vi är väldigt glada över vårt samarbete med CDON som är en partner som vågar satsa på framtiden. Vi är också glada att vi är en förmånlig och långsiktig partner som gör det möjligt för CDON att skala upp och integrera idéer, säger Chris Breger, Engagement Manager på Bazaarvoice.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00