Den 11-13 mars i San Diego var det dags för tionde upplagan av Ingram Micros absolut största globala event med nära 2000 deltagare.
På Cloud Summit X samlades beslutsfattare och experter från hela Cloud-industrin för att ta del av allt som detta fantastiska event hade att erbjuda: engagerande keynotes av topptalare, läckra San Diego-kulinariska specialiteter och naturligtvis en titt på några av de nyaste innovationerna inom Ingram Micros enorma ekosystem av globala molnresurser.
Det diskuterades branschtrender, ny teknik och besökarna tick tips kring att välja rätt leverantör, bundla rätt produkter, utveckla rätt prisstrategi och optimera driftskostnaderna i en molnmodell.
Höjdpunkter
Ingram Micros Executive Vice President för Cloud, Nimesh Davé, hälsade alla deltagare välkomna och talade om Cloud Summits utveckling de senaste tio åren samt hur några av vinnarna av ”Comet Competition” förändrar världen.
Han introducerade sedan Gavriella Schuster från Microsoft som diskuterade hur “Microsoft och Ingram Micro har flyttat från partnerskap till partnerskap”. Hon uppmanade deltagare att lyssna på sina kunder, ta bort sårbarheter och samarbeta med partners för att skapa fler möjligheter till framgång.
René Bergeron, Ingram Micros Senior Vice President för Cloud, delade med sig av de senaste nyheterna för Cloud Marketplace, inklusive Sales & Marketing Hub, branschens första digitala plattform utformad för att utbilda våra partners säljare på molntjänster och göra det möjligt för dem att sälja mer effektivt.
Advania – Scale Partner Europe
Redan förra året hyllades Advania för sin då nyligen lanserade Marketplace. Tekniken kallas Multi Federation och innebär att Advanias återförsäljare i plattformen kan välja att nyttja de 1000 tals tjänster från Advania och Ingram Micro och vara igång inom ett par dagar.
I år fick de alltså motta priset ”Scale Partner Europe” med motiveringen: Advania erbjuder en unik digital kundresa i en helautomatiserad leverans av molntjänster och överträffar återigen med en tillväxt långt över snittet i branschen.
”Utmärkelsen som årets ”Scale partner Europé” bär vi med stolthet. Det är ett kvitto på ett professionellt och väl fungerande samarbete mellan leverantörer, distributörer och en framåtlutad integratör som Advania. Det är en bra tjänst som först och främst gynnar våra slutkunder”, säger Daniel Albertsson, Nordisk Manager för Cloud services på Advania.
För att kvala in till att vara en så kallad Scale partner, och därmed tävla om utmärkelser, måste man som partner ha mer än tio molntjänster i erbjudandet där även infrastruktur som tjänst och managerade tjänster ingår. Dessutom krävs en digital helhetsupplevelse för kunderna på en helt automatiserad marknadsplats.
”Vi är glada över att Advania har vunnit priset som bästa marknadsplats i år igen. De har använt vår Cloud Blue plattform på ett föredömligt sätt och skapat en helt automatiserad digital användarupplevelse för sina kunder för att kunna konsumera framtidens IT (SaaS, IaaS, DaaS, IoT) som en tjänst”, säger Torbjörn Schön, Value & Cloud Director Ingram Micro.