ComAround integreras sömlöst med ManageEngine ServiceDesk Plus

Inuit som är distributör för ManageEngine har med hjälp av UDK och ComAround utvecklat en integrationsplugin för att få en sömlös integrering mellan ITIL helpdesk lösningen ServiceDesk Plus och kunskapsverktyget ComAround Zero. Samarbetet innebär även att Inuit nu erbjuder ComAround Zero i sin produktportfölj.

Principen går ut på att servicedeskagenten kan lösa ärenden utan att behöva byta verktyg. Slutanvändaren kan hitta lösningar via självbetjäning i samband med registrering av ärenden. Kunskapen nås därmed på rätt plats i rätt stund, där den behövs.

inuit– Jag har länge tyckt att ComAround har en intressant lösning och i och med integrationen kan vi förenkla för kunderna att använda ServiceDesk Plus och ComAround sömlöst, berättar Thorir Eggertsson, VD på Inuit. Samarbetet gör att vi även kan erbjuda våra partners och deras kunder ComAround Zero vilket stärker vårt erbjudande inom ITSM området.

Kunskapen är i centrum för supportprocessen hos en servicedesk. Servicedesken behöver ha kunskap lättillgängligt för att kunna ge snabb och korrekt support till verksamheten. Personalen behöver kunna hjälpa sig själva när som helst under dygnet genom att söka svar i självbetjäningen. Om hela supportflödet inte hänger ihop, varken tekniskt eller funktionellt, blir supportleveransen ineffektiv med missnöjda kunder som resultat.

– Vi ser en stor efterfrågan på att integrera ärendehanteringssystem eller ITSM-plattform med kunskapsverktyget ComAround Zero™, berättar Björn Björkman, produktägare på ComAround. Därför är vi mycket glada över vår nya integrationsplugin med ManageEngine ServiceDesk Plus.

Post Comment