CSC blir digital transformationspartner till Exova Metech i sjuårigt avtal
Hem Leverantör CSC blir digital transformationspartner till Exova Metech i sjuårigt avtal

CSC blir digital transformationspartner till Exova Metech i sjuårigt avtal

Publicerat av: Redaktionen

CSC global ledare inom nästa generations IT-lösningar har tecknat ett nytt storavtal med Exova Metech, en av Europas ledande fullserviceleverantör inom mätteknik.

CSC ska hantera och leda företagets hela IT-infrastruktur och digitalisering.CSC blir digital transformationspartner till Exova Metech i sjuårigt avtal

Inom ramen för avtalet kommer CSC leverera Exova Metech en toppmodern, trygg och automatiserad IT-infrastruktur baserad på standardiserade andra generationens IT-lösningar från CSC och samarbetande partners. Avtalet inkluderar även CSC:s tjänster inom nätverk, datahallar, lagring och säkerhet. En central del i avtalet utgörs också av ett övergångs- och transformationsprojekt, där CSC ska migrera hela Exova Metechs befintliga system till en andra generationens IT-plattform.

– Vi har haft ett långt och bra samarbete med CSC och är glada över att förlänga detta sju år till. Med CSC:s kunskap och expertis kan vi nå vår digitala vision och transformera företaget, säger Patrik Persson, teknisk chef på Exova Metech.

Genom CSC:s konsumtionsbaserade (as-a-service) approach kommer även Exova Metech kunna hantera sina kostnader bättre, samtidigt som de behåller sin branschledande position och kan fokusera på företagets långsiktiga tillväxtplaner.

– Avtalet innebär att vi fortsätter vår nyckelroll som strategisk partner till Exova Metech. Vi är väldigt glada över att Exova Metech har utsett oss till uppdraget att driva deras digitala transformation, så att de enklare kan nå sina affärsmål, säger Pål Svendsen, Industry General Manager, CSC Norden och Baltikum.

– Vi är väldigt glada över att Exova Metech har valt oss som transformationspartner till att hantera hela deras IT-infrastruktur. CSC vill alltid ligga i framkant och vi är väldigt stolta över att alltid sätta kundernas behov först, säger Jørgen Jakobsen, Regional General Manager, CSC Norden och Baltikum.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>