Datto utvidgar sitt globala partnerprogram

Datto, som specialiserar sig på molnbaserad mjukvara och skräddarsydda lösningar för leverantörer av IT-funktionstjänster (MSP:er), har just lanserat ett nytt och förbättrat globalt partnerprogram.

Datto utvidgar sitt globala partnerprogram
Datto utvidgar sitt globala partnerprogram

Det nya programmet är utformat för att ge Dattos partner bättre möjligheter till tillväxt genom ny teknik, verktyg, utbildning, samt stöd inom försäljning och marknadsföring.

Bland de nya initiativen i partnerprogrammet finns lanseringen av Datto Help Center, nya typer av stöd, förstärkning och förbättring av befintliga Datto-communities, större utbud av Datto Academy-kurser samt nya namn för partnernivåerna som bättre återspeglar Dattos partnerbas.

Dattos partnerprogram, som har vunnit flera priser de senaste fyra åren, är utformat för att ge MSP:er rätt verktyg för att överträffa även de största tillväxtambitionerna. Verktyg som MarketNow, en automatiserad marknadsföringsplattform fylld med innehåll och kampanjer, gör att Dattos partner kan öka sina återkommande intäkter varje månad.

– Vår framgång baseras på våra partners framgång, säger Scott Gower, Nordenchef hos Datto. Det är också därför vi vill bli kända som företaget som håller sina MSP:er om ryggen, stöttar dem och ger dem exakt vad de behöver. De nya förbättringarna i Dattos globala partnerprogram har utvecklats baserat på återkoppling och exempel från verkliga livet, från våra partner som är ute i fält varje dag. Därför kommer vi att fortsätta lyssna på våra partner och investera i verktyg som säkerställer deras framgångar.