Dell dubblar upp i it-kanalen

Dell dubblar upp i it-kanalen

Andelen Premier-partners ökar med 100 % i Sverige under senaste året

Dell Sverige fortsätter att vara ett populärt val i kanalen och Dell rapporterar att deras andel av premier-partners har fördubblats under det senaste året. Andelen distributörer är en central drivkraft i att få Dell att växa inom EMEA och under första kvartalet i år såg Dell en 59 procentig ökning av andelen återförsäljare i Västeuropa som köpte från Dell-distributörer jämfört med samma period föregående år.

Dell Partner Direct (2)—     Kanalen är och förblir en viktig del av vår affär, i Sverige och globalt. Idag motsvarar kanalen en tredjedel av hela Dells försäljning globalt och vi är stolta över den snabba tillväxt vi sett här i Sverige. Vi är mer fokuserade än någonsin på kanalen och utbildning av partners och det ser vi resultat av nu, säger Lena Järlesand, marknadschef för kanalen i Norden.

Som ett erkännande av det arbete som Dell har genomfört hittills inom distribution, har företaget fått Gold Rising Star Award av Global Technology Distribution Council (GTDC). GTDC Awards uppmärksammar företag som har exceptionell försäljningstillväxt med europeiska distributörer.

  • PartnerAdvantage: Dell EMEA PartnerAdvantage programmet gör det möjligt för partners att få belöningspoäng när man säljer utvalda server- och lagringsprodukter till nya kunder och slutför försäljning och pre-sales utbildningar med Future-Ready Enterprise fokus. Dessutom finns det fortsatt fokus på utvalda moln- och konvergenslösningar, nätverksförsäljning och utbildningar med ytterligare belöningspoäng.
  • Systemutlåningsprogrammet utökas: Dell gör flera system tillgängliga för utlåning och växer katalogen avsevärt inom såväl kundenheter som företagsenheter. Dessa enheter kan kanalpartners låna för att låta slutkunden utvärdera lösningar från Dell. Partners kan dra nytta av att kostnadsfritt låna enheter för att hjälpa till i affären och underlätta kundens beslutsprocess.

Post Comment