Dell presenterar flera nyheter på IFA i Berlin
Hem LEVERANTÖRDELL Dell presenterar flera nyheter på IFA i Berlin

Dell presenterar flera nyheter på IFA i Berlin

Publicerat av: Redaktionen

Dell lanserar under IFA 2017 i Berlin flera enheter och tjänster som bygger vidare på företagets omfattande produktportfölj.

Dell Visor ser mot framtiden 

Som en av de drivande krafterna bakom den snabba utvecklingen inom virtual reality har Dell byggt upp en av Dell presenterar flera nyheter på IFA i Berlin 2de bredaste produktportföljerna inom VR-förberedda enheter, från stationära och bärbara datorer till mini-PC och allt-i-ett-enheter samt enheter och tjänster för hela produktionskedjan. I samarbete med Microsoft tar man nu språnget in i MR-världen, Mixed Reality, genom lanseringen av Dell Visor – ett headset anpassat för Windows Mixed Reality Platform.

Dell Visor är framtaget med användarupplevelsen som främsta prioritet med hög komfort, låg vikt och ett lyftbart visir för smidiga övergångar in och ut ur den virtuella verkligheten.

Dell Visor drar nytta av samma teknik som används i Microsoft HoloLens, bland annat med 360 graders panoramakameror och förmågan att scanna av omgivningen utan att blanda in externa enheter som behöver placeras ut i rummet. Den bakomliggande tekniken kommer i framtiden att göra det möjligt att kommunicera med andra MR-headset från andra tillverkare. Dell Visor Controllers erbjuder fullständig rörelsefrihet i den tredimensionella världen och har haptisk återkoppling.

XPS 13 – kraftfullare än någonsin med nya generationens Intel Core i7 processor

Dell bygger nu vidare på traditionen att leverera bästa möjliga användarupplevelse genom att erbjuda XPS 13 med den åttonde generationens Intel Core i7 processorer i kombination med Dynamic Power Mode. Med fyra kärnor istället för två ges enastående prestanda, även om man kör flera krävande applikationer samtidigt.

 

Dell Premium Support Plus

Dells lanserar nu Dell Premium Support Plus, en supporttjänst inom konsument- och gaming- segmentet. Genom den bakomliggande teknologin ”Support Assist” är tjänsten den första konsumentprodukten som proaktivt kan hitta fel och svagheter och förutse problem redan innan de uppstår. Den erbjuder dessutom automatisk virusborttagning och optimerar prestanda för datorer kontinuerligt.

Den nya supporttjänsten bygger vidare på föregångaren Dell Premium Support och innehåller samma uppskattade tjänster så som dygnet-runt assistans via telefon, på-plats-service efter fjärrdiagnostik samt support för både hårdvara och mjukvara.

“I Berlin den här veckan visar Dells produkter inom hemdatorer, likväl som inom gaming och Viritual Reality”, säger Ray Wah, Senior Vice President och General Manager, Dell Consumer och Small Business Group.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00