Dell Technologies presenterar en rad förbättringar i företagets partnerprogram för att stödja fortsatta satsningar på bland annat multimoln, distribuerade och datacentrerade miljöer i organisationer.
Bland förbättringarna finns en mer enhetlig och flexibel incitamentsstruktur och smidigare processer för inköp och merförsäljning.
Partners spelar en mycket viktig roll för Dell Technologies och står för mer än 65 procent av företagets intäkter i Sverige. Det har också gått bra för företagets partners som under senaste 12 månaderna sammantaget ökade sina intäkter med 42 procent jämfört med föregående år.
”Det är tillsammans med våra partners som vi når framgång och löser de utmaningar som våra kunder möter. Därför kommer Dell Technologies att fortsätta satsa på partnerprogrammet under kommande år och ge fler kunder möjlighet att transformera och växa sina organisationer. Vårt fokus med partnerprogrammet är att ha kontinuitet i hur vi arbetar med partners men också möjliggöra för en lönsam tillväxt tillsammans med Dell”, säger Jakob Ödman, kanalansvarig på Dell Technologies.
Ny struktur ger rörlighet
Fokusområden för kommande år är bland annat multimoln, distribuerade och datacentrerade miljöer. För att göra det enklare för partners att möta detta inför Dell Technologies en mer enhetlig incitamentsstruktur, oavsett om man är en traditionell återförsäljare, en molntjänsteleverantör, OEM-partner eller en kombination av dessa.
”Det har blivit viktigare än någonsin för våra kunder att skapa en miljö där medarbetare kan arbeta från olika platser. Våra förbättringar i partnerprogrammet skapar en ökad rörlighet som hjälper våra partners att göra detta möjligt för fler,” säger Jakob Ödman.
Både snabbare och mer hållbart
Dell Technologies fortsätter satsa mycket på hållbarhet och mångfald via ambitiösa och tydliga mål och gör nu också det enklare för partners att bidra och göra skillnad via företagets resurser och teknik. Exempelvis spelar partners en viktig roll i 2030 Moonshot Goals.
Bland förbättringarna i partnerprogrammet finns också stärkta incitament inom lagringsområdet och fler partnerresurser hos Dell Technologies för att snabba upp partnerprocesser kring prisbilder och inköp. Dessutom erbjuds nya incitament för att öka möjlighet till merförsäljning av exempelvis skärmar och kringtillbehör.
”Våra förbättringar gör det ännu enklare för våra partners att växa med kunders behov och ständigt söka de bästa lösningarna för att skapa goda förutsättningar att öka sin kundbas och sin vinstpotential,” säger Jakob Ödman.