Det här är Conaptos kundservice

[KVINNOR PÅ KANALEN] I vår strävan efter att ständigt utvecklas och leva upp till våra kunders högt ställda förväntningar på att som partner leverera hög tillgänglighet och bra kundupplevelse lanserar vi nu en utökad funktion för kundservice.

Det här är Conaptos kundservice 1Möt våra Customer Success Managers Angelika Appelqvist och Amelia Fleetwood som finns tillgängliga för att hjälpa till med alla tänkbara kundserviceärenden, som kunder snabbt och enkelt vill ha svar på. De finns till för att förenkla och effektivisera för alla våra kunder och är aldrig mer än ett samtal bort. Vi fick chansen att sitta ned med Angelika och Amelia då de berättade mer om hur deras arbete fungerar.

Vad innebär ert arbete på kundservice?
Vi som jobbar med kundservice hanterar inkommande ärenden och jobbar uppföljande med alla Conaptos kunder för att se till att vår leverans är till deras belåtenhet. Hos oss kan man få hjälp med allt ifrån avtalsfrågor och fakturafrågor till tilläggsbeställningar, accesslistor och frågor om kundportalen. Man kan säga att vi har ett ägandeskap över kundnöjdheten och finns alltid tillgängliga för alla tänkbara ärenden.

Vilken är den vanligaste frågan ni får till kundservice?
Avtalsfrågor – i alla dess former. Vi har koll på alla kunders avtal i sin helhet och hjälper gärna till om en kund har frågor kring innehållet i avtalet eller behöver något förtydligat.

Är det något kunder borde tänka på när de kontaktar er?
Nej. Kunder är alltid välkomna att kontakta oss, även om de initialt inte vet exakt hur de ska formulera ärendet. Vi finns här för att hjälpa till och kan svara på de flesta frågor eller funderingar som våra kunder ringer in med. Vi arbetar även tätt tillsammans med den tekniska supporten, och har möjlighet att vidarebefordra ärenden dit när det behövs. Nyckeln för oss är att det ska var enkelt för kunderna.

Hur skiljer sig er service mot den tekniska supporten?
Hos kundservice ligger fokus på affärsrelaterade ärenden medan supporten kan hjälpa till med tekniska frågor kring våra datacenter, utrustning och installationer. Den tekniska supporten har också en jourfunktion utanför kontorstider som tar emot larm och brådskande ärenden 24/7/365.

Vad är det bästa med att arbeta med kundservice hos Conapto?
Att få ha en så pass familjär relation till kunderna. Vi ser en stor tacksamhet från våra kunder för att de har en direkt kontaktväg till oss, utan att behöva slussas via telefonväxlar eller röstbrevlådor. Vi är aldrig mer än ett samtal eller ett email bort och det är roligt att känna att det uppskattas. Vårt mål är att ha en relation med alla våra kunder vilket gör att vi snabbt kan sätta oss in i ärenden, ta ägarskap och lösa dem på bästa sätt – något vi hoppas ska uppskattas av kunderna som får snabb service och slipper förklara sitt ärende flera gånger för olika personer.