SoftOne brinner för att driva den digitala utvecklingen framåt tillsammans med våra kunder.
Därför lanserar SoftOne ett Digitaliseringspris där digitala föregångare som leder branschen framåt prisbelönas. De nominerade består av ett urval av kundföretag som visat på såväl ett framgångsrikt digitaliseringsarbete som lyckade resultat. Priset delas ut i två kategorier, Årets Digitala Resa och Årets Digitala Vinnare.
Digitaliseringen skapar helt nya spelregler på marknaden. Att digitalisera sin verksamhet är inte alltid enkelt, och resan är inte alltid spikrak. Vinsterna är däremot stora och gynnar såväl verksamheten, de anställda och kunderna. SoftOne strävar efter att ligga i teknikens framkant och skapa möjligheter för våra kunder att digitalisera och effektivisera sitt arbete med vår molntjänst SoftOne GO.
Representanter från branschen, kunder och medarbetare har bidragit till att utse nominerade företag som på olika sätt utmärkt med ett effektivt digitaliseringsarbete och metodik för att överkomma digitala utmaningar.
Nominerade i kategorin Årets Digitala Resa är:
Elektro-Centralen, Maxi ICA Stormarknad Linköping, ICA Kvantum Arninge och Almö Livs/Elma Group.
Nominerade i kategorin Årets Digitala Vinnare är:
Coop Färingsö, JoSwe El, ICA Kvantum Höllviken, Rörmontören Syd, Låångs El och Sörens El.
Priserna för Årets Digitala Resa och Årets Digitala Vinnare delas ut under SoftOne-Dagen 2019 den 25:e oktober.
Kriterier: Årets Digitala Resa
Priset för Årets Digitala Resa går till en drivande kraft på det företag som, på ett innovativt och resultatinriktat sätt, har överkommit stora utmaningar på sin digitaliseringsresa. Verksamheten har inte låtit utmaningarna stoppa dem, utan har, med hjälp av tillgängliga digitala arbetssätt och verktyg, kunnat påvisa positiva resultat för hela verksamheten.
Kriterier: Årets Digitala Vinnare
Priset för Årets Digitala Vinnare går till en drivande representant på det företag som, genom branschledande digitala strategier och arbetssätt i sann pionjäranda, ökat verksamhetens ekonomiska och administrativa vinster. Årets Digitala Vinnare använder sig av digitalisering för att möjliggöra en ökad nytta för såväl anställda som kunder och är en inspirationskälla för andra företag i branschen.