Dialect har packat samman telefoni och Office 365 i en och samma plattform. På så sätt hoppas man kunna attrahera fler kunder i smb-segmentet.
Med ett löfte om att kunna få ut större nytta av sin telefoni och it hoppas Dialect kunna locka mindre bolag att välja den nya tjänsten Dialect 265 Telefoni. Det rör sig om en tjänst där såväl telefonväxel – molnbaserad förstås – som ett fullfjädrat Office 365-paket ingår. Så här beskriver återförsäljaren tjänsten i ett pressmeddelande:
Förutom att skicka snabbmeddelanden och hålla webbmöten i Lync kan man nu även ringa, ta emot och koppla samtal i den molnbaserade telefonväxeln. Plattformen är även automatiskt synkad med kalenderbokningar och kontakter i Outlook Exchange. Användarna får tillgång till telefonifunktionalitet oavsett dator, mobil eller fast telefon.
Dialect vänder sig i första hand till företag som redan har en Microsoft-miljö.
Cellip ser chans
Telefonileverantören samarbetar med Cellip för den nya tjänsten. För dem är det en chans att nå en större marknad.
– Dialects geografiska spridning och goda renommé är en stor tillgång för en uppstickare som vi. Tillsammans skapar vi en helhet som är större än summan av delarna, säger Esko Airas, vd för Cellip.