Dstny förvärvar Tactful AI för att accelerera sitt erbjudande med kundupplevelsen i fokus
Hem NyheterAI Dstny har förvärvat Tactful AI för att accelerera sitt erbjudande med kundupplevelsen i fokus

Dstny har förvärvat Tactful AI för att accelerera sitt erbjudande med kundupplevelsen i fokus

Publicerat av: Redaktionen

Förvärvet tar Dstny till nästa nivå i kundengagemang, vilket gör det möjligt för företag att använda artificiell intelligens och data i sin kundupplevelse med minimal ansträngning.

Dstny, den europeiska ledaren inom affärskommunikation, tillkännagav förvärvet av Tactful AI, en teknologistart-up baserad i Storbritannien och Egypten, som tillhandahåller en banbrytande intelligent kundupplevelseplattform.

Förvärvet utökar Dstnys produktportfölj och hjälper företag att förbättra kundernas engagemang över moderna digitala och traditionella röstkanaler.

“Med Tactful ombord stärker vi oss inte bara med nästa generations Customer Engagement-teknologi, vi lägger också till ett utmärkt team till vår grupp”, säger Daan De Wever, CEO Dstny Group.

Dstny förvärvar Tactful AI för att accelerera sitt erbjudande med kundupplevelsen i fokusNär konkurrensen ökar måste företagen differentiera sig utifrån kundupplevelsen. Grundat av Mohamed Elmasry, Mohammad Hassan och Sherif Khairallah, är Tactfuls Unified Customer Experience Platform (UCX) en AI och datacentrerad lösning som ger affärsanvändare möjlighet att hantera, engagera och förstå kundresan över flera kontaktpunkter. Den innehåller ett komplett omnikanalerbjudande med digitalt kontaktcenter, flerspråkiga chatbots för samtal och konversationsanalys.

“Tactful och Dstny delar samma vision att föra samman anställda och kunder genom interaktiva kommunikationsverktyg. Vi tror båda att vi positivt kan påverka människors liv ännu bättre tillsammans. Genom att gå med i Dstny är vi glada över att påskynda vår go-to-market-strategi och ta med oss ännu mer värde för våra kunder,” Mohamed Elmasry, medgrundare och VD för Tactful AI.

Med utanför boxen, no-code AI-drivna automationsmotorn kan vilken organisation som helst använda AI och data i sin kundupplevelse med minimal ansträngning oavsett dess tekniska kapacitet.

“Vår M&A-strategi handlar om produkt- och intäktssynergier, inte kostnadssynergier som man ofta ser på andra håll. På det sättet växer vi snabbare som gemensamma företag, och våra kunder får tillgång till fler och bättre produkter mycket snabbare. Taktfull är en perfekt matchning på alla sätt, och vi är glada över att börja arbeta tillsammans”, säger Chris Parker, Dstny Group.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>