Ecster stärker nu kundkommunikationen och tillgängligheten med Giosg
Hem NyheterFöretagsnyheter Ecster stärker nu kundkommunikationen och tillgängligheten med Giosg

Ecster stärker nu kundkommunikationen och tillgängligheten med Giosg

Publicerat av: Redaktionen

Giosg, det ledande tech- och mjukvaruföretaget som kombinerar interaktivt webbplatsinnehåll som videoelement, live shopping, konverserande AI och livechatt kan idag meddela att de ingått ett samarbete med Ecster, företaget som erbjuder smidiga betalningslösningar för bättre köpupplevelser.

Idag lanserar Ecster en livechatt på sin hemsida www.ecster.se för kommunikation i realtid med både befintliga och presumtiva kunder.

Livechatten är ett komplement till de redan existerande kanalerna för kundservice – mejl och telefon, och är en efterlängtad funktion för såväl Ecsters verksamhet som deras kunder och besökare.

Chatten kommer initialt att finnas tillgänglig på Ecsters kundservicesida, där man också har implementerat en FAQ databas (frequently asked questions) som består av en sammanställning av vanligt förekommande frågor och svar. Genom FAQn erbjuds besökaren service i större omfattning samt en enkel möjlighet till att chatta personligen med en handläggare i realtid.

Ecster stärker nu kundkommunikationen och tillgängligheten med Giosg

Ecster går live med Giosg för förbättrad kundkommunikation

Med chatten vill Ecster kunna effektivisera hanteringen av kundärenden genom att hantera flera parallella ärenden, jämfört med ett telefonsamtal i taget.

Implementeringen förväntas resultera i kortare telefonköer under perioder med högt tryck, samt kortare handläggningstider. Målet är att chatten ska generera en förstärkt, effektiv och personlig kundupplevelse.

“Det känns fantastiskt kul att vi nu stärker vår tillgänglighet och därmed också vår kommunikation med kunder, potentiella kunder och besökare. Chatten erbjuder möjlighet att inleda en dialog med oss direkt – där vi kan hjälpa till på ett snabbt och effektivt sätt. Vi värnar om våra kunder och är väldigt glada att vi nu får chansen att komma dem ännu närmre – genom personliga och effektiva chattdialoger i realtid”, Karl Jonsson, ansvarig projektledare – Ecster.

“Vi är väldigt glada att ha inlett ett samarbete med Ecster. Vårt kundsegment inom bank och finans växer, och Giosg är starka när det kommer till datasäkerhet och verifiering bl a genom vår integration med Mobilt Bank-ID, ISO 27001-certifiering samt GDPR-kompatibilitet. Vi ser långsiktigt på vårt samarbete med Ecster, och tillsammans ska vi förbättra servicen och upplevelsen för deras kunder”, säger John Goliats, Sverigechef på Giosg.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>