EET är redo för morgondagen

Under de senaste åren har EET investerat mycket i våra medarbetare och teknologi för att bli första valet av IT-nischdistributörer i Europa.

EET är redo för morgondagen 1Vi kallar den här resan ”Ready for tomorrow” och den innebär ett kontinuerligt åtagande att förbättra våra tjänster och produkter gentemot våra kunder och leverantörer.

Dessutom har vår professionella profil utvecklats avsevärt och vi känner nu att det är ett naturligt steg att uppgradera vår visuella identitet för att återspegla den resa vi har gjort och stödja den som ligger framför oss.

”Efter noggrant övervägande har vi bestämt oss för en logotyp och grafisk identitet som hyllar vårt arv och historia som en kundfokuserad och professionell partner och vi tror att den kommer att ta EET långt in i framtiden”, säger Søren Drewsen, CEO, EET, och fortsätter:

“ Tankarna bakom logotypen är många – vi ville ha något som är omedelbart igenkännlig, vilket bidrar till en stark marknadsigenkänning av EET och som säkerställer en modern och samtida design.Samtidigt ska den vara enkel och respektera vårt arv och historia för att behålla en stark känsla av förtrolighet och tillhörighet.

VAD SYMBOLISERAR LOGOTYPEN?

”Den nya logotypen är en grafisk tolkning av en horisontell blixt – den universella symbolen för elektricitet”, säger Stefan Nilsson, VD för EET Sverige, och fortsätter:Det som genomgående kännetecknar EET inom alla våra affärsområde är att vi distribuerar tech-produkter.Blixtarna pekar uppåt och symboliserar vår position som ett växande företag.

Eftersom medarbetarna är vår största tillgång, ville vi också att vår logotyp skulle ha ett vänligt och mjukt visuellt uttryck, vilket är anledningen till att ”eet” inte skrivs med versaler och därmed behåller sina runda former. Vi har alltid känts igen på vår slående blåa färg och det ville vi inte ändra på. Vi har dock gett vårt färgschema en liten uppdatering för att matcha den nya identiteten, vilket gör den mer levande, professionell och modern.

NY WEBBSHOP

”För att stödja vår nya visuella identitet har vi lanserat en ny toppmodern webbshop som gör det möjligt för oss att omfamna våra kunder och leverantörer i en kombinerad plattform”, säger Stefan Nilsson, VD för EET Sverige, och fortsätter: “Våra kunder kan nu dra nytta av ännu fler funktioner som en snabb sökfunktion, förbättrade sökfilter och produktkategoriseringar och en “Mitt konto”-sida som ger en utmärkt överblick och självbetjäning. ”Den nya webbshoppen innehåller en uppgraderad produktdatabas med förbättrade produktbeskrivningar, specifikationer och tillgångar i form av videor, bilder och datablad, vilket möjliggör en mycket mer djupgående kännedom om produkterna”.

”Vår nya logotyp och webbshop följer våra rötter, samtidigt som de återspeglar utvecklingen i vårt företag och betonar att EET är redo för de kommande åren”,säger Stefan Nilsson, VD för EET Sverige,