Efficy, är den ledande europeiska leverantören av CRM system (Customer Relationship Management), tillkännager idag förvärvet av den nordiska leverantören av datadriven marknadsföring APSIS.
Genom uppköpet utökar Efficy sin nordiska närvaro och marscherar vidare mot sin ambition att nå en marknadsandel på 5 % av den europeiska CRM-marknaden år 2024.
APSIS tillhandahåller service åt över 3 000 kunder globalt, i och med lanseringen av APSIS One 2019 ger APSIS sina kunder en toppmodern marknadsföringsplattform med kraftfulla verktyg för automatiserad marknadsföring, e-postmarknadsföring och personalisering av innehåll.
APSIS vd Emma Dyga:
”Vi är mycket glada över Efficys förvärv av APSIS och ser mycket fram emot att få ansluta oss till ett snabbväxande företag med höga ambitioner i Europa. Jag tror att det vi har byggt upp med APSIS One kan bli ytterligare en pusselbit för Efficy i arbetet att nå sina ambitioner på den europeiska marknaden.”
För Efficy är detta det fjärde förvärvet på mindre än ett år, vilket gör att den europeiska gruppen kan bredda sin räckvidd och stärka sin närvaro i Europa. Med APSIS utökar Efficy sin personalstyrka till över 500 personer fördelade på 18 kontor i Europa.
Cédric Pierrard, vd för Efficy:
”Förvärvet av APSIS datadrivna marknadsföringsplattform breddar också Efficys produktportfölj och gör Efficy till en one-stop-shop för företag som söker en CRM-lösning. Eftersom digitalt engagemang är en viktig del av kundrelationer ger APSIS teknik Efficys kunder en helt ny värld av möjligheter. ”