Det slog ner som en bomb. Men när dammet lagt sig efter nedslaget tedde sig beskedet om att HP delar bolaget i två logiskt och rimligt – och bra. Vi frågade partnerledet vilken betydelse de tror att planerna får.
HP-delningen inger hopp i kanalen
Mark Hammarberg, försäljningschef data, Elgiganten
När fick du reda på HPs planer att dela upp bolaget?
– Vi fick information om detta från HP i början på veckan.
Vilken var din första reaktion?
– Jag reagerade inte på något speciellt sätt.
Hur tror du att det kommer att påverka er? Hur hoppas du att kommer att påverka er?
– Vi har två företag att förhålla oss till istället för ett.
På vilket sätt skulle HP kunna bli en (eller två) bättre leverantörspartner för er efter uppdelningen?
– Det vill jag inte spekulera i, men om vi förutsätter att målet med alla förändringar är att bli bättre så hoppas vi självklart att det på sikt ska gynna även oss i egenskap av återförsäljare och samarbetspartner.