Hem NYHETER En revolution inom utveckling av applikationer

En revolution inom utveckling av applikationer

Publicerat av: Redaktionen

Datema EasyLogic är en unik plattform och ett nytt sätt att bygga applikationer som främst vänder sig till företag som jobbar med lager, logistik och transport.

En revolution inom utveckling av applikationer 2

Roger Andersson

–  Ett enkelt, effektivt och snabbt sätt som förändrar arbetsvardagen för företag till det bättre, säger Roger Andersson, affärsområdeschef på it-företaget Datema AB som står bakom EasyLogic.

De flesta företag har i dag någon form av flöden i sin verksamhet. Flöden och arbetssätt förändras snabbt och där affärssystem sällan hänger med i takten av de ändringar som behöver göras.

– Med EasyLogic lyfter vi ur flödet från affärssystemet, skräddarsyr det efter kundens egna behov och integrerar det tillbaka mot affärssystemet eller låter flödet blir digitalt och mobilt. Vill man lägga till eller förändra befintliga flöden så går det snabbt och smidigt att göra det, säger Roger Andersson.

Det som utmärker och skiljer EasyLogic mot andra plattformar är att applikationen byggs och skräddarsys tillsammans med kunden som vid sittande bord, och i realtid, kan se hur lösningen växer fram i mobilen och därmed också kan vara med och påverka. Betydligt mindre komplicerat jämfört med andra system.

På bara några dagar kan en första version av applikationen vara klar att gå live och sättas in i produktionen. Tiden från start till färdig totallösning varierar beroende på bolagets storlek och applikationens komplexitet, men i snitt rör det som om cirka 30 dagar, vilket är extrem kort tid i dessa sammanhang.

– Det är en lösning som inte bara är enkel, snabb och effektiv, utan också innebär stora kostnadsbesparingar för kunden, säger Roger Andersson.

Datema EasyLogic kan bygga flöden för vilken kund och bransch som helst. Fast främst vänder sig applikationen till både stora och mindre bolag som jobbar med lager, logistik och transport, samt retail i ett bredare perspektiv.

–  Lösningen är helt molnbaserad och passar såväl i handdatorer, smartphones eller var kunden nu väljer att lägga den, säger Roger Andersson.

Södra Skogsägarna är ett av de större bolag som redan köpt och använder Datema EasyLogic och ser affärsnyttan.

–  Datema har tagit fram en lösning med EasyLogic för att hjälpa oss hantera spårning av våra produkter i leveranskedjan fram till våra kunder. Vi kan på ett enkelt sätt tillsammans med Datema ändra på flöden i EasyLogic efter våra behov, säger Ola Holgersson, Logistic Manager.

Affärsnyttan för Södra Skogsägarna är att exakt rätt produkt hamnar hos kund med resultatet av att kundens produktion kan trimmas för bästa resultat. Vidare har lagersaldon optimerats i hela distributionskedjan samt administrationen minskat rejält.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00