Episerver Digital Experience Cloud växer genom nya samarbeten kring användargenererat innehåll och distribuerad beställningshantering
Hem NYHETER Episerver Digital Experience Cloud växer genom nya samarbeten kring användargenererat innehåll och distribuerad beställningshantering

Episerver Digital Experience Cloud växer genom nya samarbeten kring användargenererat innehåll och distribuerad beställningshantering

Publicerat av: Redaktionen

Episerver bygger vidare på sin enhetliga plattform för innehållshantering och e-handel med smarta verktyg för att utnyttja användargenererat innehåll och ett nytt system för beställningshantering.

Episerver Digital Experience Cloud växer genom nya samarbeten kring användargenererat innehåll och distribuerad beställningshantering 1

Joey Moore, chef för produkt marknadsföring på Episerver.

De nya funktionerna hjälper företag att utveckla ett större engagemang med sina kunder, vid rätt tidpunkt och med rätt budskap.

Episerver UGC, som bygger på teknik från Stackla, är en komplett, nyckelfärdig molntjänst som utnyttjar självlärande algoritmer för att identifiera och presentera det mest effektiva användargenererade innehållet och även hantera rättighetsfrågor kring detta. Lösningen vänder sig till marknadsförare och e-handlare och tar hjälp av dynamiska filter för att upptäcka och välja ut användargenererat innehåll i olika kanaler och personalisera detta för den egna sajtens besökare. Resultatet blir högre engagemang och större förtroende hos kunderna, vilket ytterst bidrar till ökad försäljning.

Episervers kunder har redan tillgång till en marknadsledande plattform för smart personalisering och e-handel, men samtidigt upplever många varumärken en brist på relevant innehåll för att driva dessa lösningar. Genom att lägga till en riklig källa till äkta, visuellt innehåll från kunderna blir det möjligt att erbjuda personaliserade kundupplevelser i stor skala, säger Damien Mahoney, VD och grundare för Stackla.

Episerver UGC finns tillgänglig i två versioner. Den avancerade versionen innehåller ytterligare funktioner för hantering av rättigheter, automatisk igenkänning av visuellt material, samt positionering, Genom att utnyttja Episerver Social som tillför funktioner för bland annat publikmätning, recensioner, kommentarer och aktivitetsflöden – parallellt med Episerver Personalization suite – vilken utnyttjar avancerade algoritmer för maskininlärning och beteendestyrd sökning. Resultatet blir mätbart i form av ökat kundförtroende i köp situationen, med ökad konvertering och färre övergivna kundvagnar.

Episerver inleder också ett samarbete med Order Dynamics med syftet att möta de alltmer komplexa kraven på beställningshantering vid onikanalhandel. Order Dynamics distribuerade orderhanteringssystem (DOMS) kompletterar Episerver Digital Experience Cloud och tillför ytterligare funktioner bland annat för hantering av beställningar, lager- och produktinformation. Ett exempel på de nya möjligheterna är avancerad och flexibel beställningshantering som “click and collect”, vilket över hälften (57 procent) av e-handlarna idag erbjuder eller planerar att erbjuda (enligt analysföretaget Forresters rapport “Mastering the Art of Omnichannel Retailing”).

– Detaljhandelsföretag som kan erbjuda kunderna flexibla och bekväma alternativ för beställningshantering och lyckas göra det till en positiv upplevelse av varumärket genom alla digitala och fysiska kanaler, de kommer också att vinna nya kunder. Genom vårt samarbete med Episerver kan vi nu erbjuda en komplett lösning för att göra flerkanalhandel till ett vinnande koncept, säger Nick McLean, VD för Order Dynamics

– Både konsumenter och B2B-inköpare förflyttar sig allt oftare mellan olika kanaler och de förväntar sig en digital upplevelse som stämmer med deras beteende. Men för att lyckas skapa en kundresa som verkligen funkar i flera kanaler krävs en rad avancerade lösningar och sömlösa kopplingar mellan olika system. Genom de nya samarbetena kompletterar vi Episervers starka kärna inom e-handel och hjälper våra kunder att skapa attraktiva och smidiga köpupplevelser som får deras kunder att återvända, säger Joey Moore, chef för produktmarknadsföring på Episerver.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00