Episerver höjer produktiviteten och resultaten med nya smarta funktioner i Episerver Digital Experience Cloud
Hem TRENDER Episerver höjer produktiviteten och resultaten med nya smarta funktioner i Episerver Digital Experience Cloud

Episerver höjer produktiviteten och resultaten med nya smarta funktioner i Episerver Digital Experience Cloud

Publicerat av: Redaktionen

EPiServerEpiserver, en ledande leverantör av lösningar för digital marknadsföring och e-handel, släpper i sin höstlansering av molnplattformen Episerver Digital Experience Cloud™ en mängd nya funktionerna som ger förbättrat samarbete och större affärsnytta. Nyheterna bidrar till ökad effektivitet, kostnadsbesparingar och till att driva försäljning.

En av de nya funktionerna är ett kraftfullt formulärverktyg som snabbt låter marknadsförare skapa formulär som är enkla att hantera även för avancerade scenarier. Formulärverktyget erbjuder formulär med flera steg, sofistikerad validering, villkorsberoende fält och dra och släpp-teknik för att bygga formulär. Plattformen är också uppdaterad med ny funktionalitet som gör det enkelt att skapa olika typer av mallar. Genom att utnyttja mallarna för att skapa vanliga typer av innehåll, som nyhetssidor, blogginlägg eller artiklar, undviker marknadsförare och redaktörer upprepningar och dubbelarbete.

Det avancerade projektverktyget har uppdaterats för hösten med funktionalitet som hjälper både stora och små team med kampanjer, lanseringar och andra innehållsprojekt. Verktyget låter marknadsförare och redaktörer lägga upp flera parallella projekt där varje team kan jobba fristående eller tillsammans, med en fullständig förhandsvisning av allt innehåll. Det skapar goda förutsättningar för samarbete och kommunikation och ger full trygghet vid publicering.

Funktionen för e-handelskampanjer har vässats ytterligare. Nu kan e-handelsansvariga och marknadsförare optimera försäljningen genom att koppla kampanjer till olika produkter och olika typer av slutmål, som exempelvis försäljningssiffror eller beställda enheter. Verktyget ger en kontinuerlig återkoppling på hur affären utvecklas, där e-handelsansvariga omedelbart kan agera och optimera kampanjer. Funktionen gör det också möjligt för användare att enkelt skapa egna sofistikerade rabattsystem utan att programmering.

Episervers Digital Experience Hub™ innehåller en ny koppling för Microsoft SharePoint och Microsoft Office 365, där redaktörer får tillgång till innehåll från SharePoint direkt i Episervers lättanvända redaktörsverktyg. Dokument, bilder och video kan dras in i webbsidor, produktsidor och innehållsblock, och hålls automatiskt uppdaterade då ändringar görs i SharePoint.

Våra produkter ska skapa affärsnytta och öka våra kunders konkurrenskraft. Genom att tillhandahålla verktyg som är enkla att använda och som hela tiden utvecklas med ny användbar funktionalitet, bidrar vi till att våra användares kreativa idéer snabbt kan omsättas i praktiken, säger Bob Egner, VP Product Management, Episerver

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00