Exclusive Group ”Club Exclusive – Make an Impact!”
Hem DISTRIBUTÖREXCLUSIVE NETWORKS Exclusive Group ”Club Exclusive – Make an Impact!”

Exclusive Group ”Club Exclusive – Make an Impact!”

Publicerat av: Redaktionen

Silent Seminars fixade dagen när det återigen var dags för en ny upplaga av Exclusive Groups populära och välarrangerade partnerevent – Club Exclusive.

Silent Seminars

Exclusive Group ”Club Exclusive - Make an Impact!” 2Under dagen genomfördes flera seminarier och breakout sessions. Upplägget var intressant eftersom de genomförde inte mindre än fyra talarsessioner samtidigt i samma rum. Deltagare fick ett par hörlurar samt en mottagare och vi kunde välja mellan de fyra talarna. I hörlurarna kom sedan ljudet från den talarposition som valts.

Underrubriken var satt till – Make an Impact – och eventet fokuserade på tre olika områden; Automation, Molnlösningar och Säkerhet. Det var nästan 150 personer på plats. Det blev en intensiv och kunskapsspäckad dag.

Det som förenklar gör det samtidigt mer komplext

Dagen inleddes med att Patrik Tamker, Country Manager på Exclusive Networks, hälsade oss välkomna. Hans budskap var att vi alla är på väg till molnet även om vi har kommit olika långt. Exclusive Groups syfte med dagen är att visa upp en mängd olika lösningar för att göra den resan både snabbare och säkrare.
Nicklas Westberg, säljare på Nutanix, talade därefter om deras lösningar avseende molnet och då i huvudsak Multi-Cloud under parollen – One OS, One Click, Any Cloud. Niklas berättade att han i helgen innan hade åkt till Lofoten för att fotografera norrskenet. All planering och alla bokningar med mera avseende den resan gjorde han via sin mobil. Han menar att det som för slutanvändaren upplevs som väldigt praktiskt och enkelt, ur ett IT-perspektiv skapar en komplex värld med många olika lösningar och miljöer involverade. Dessutom blir det mer sårbart ur ett säkerhetsperspektiv.

Viktigt att nå ut med budskapet

Vi frågade Lars Berggren, Sverigechef på Fortinet, om vilka förväntningar som han hade på dagen?
”Våra förväntningar idag är att vi ska nå ut med vårt budskap kring IT-Säkerhetslösningar till vår kanal och våra viktiga partners. Det är så att vi har en hundraprocentig partnerstrategi, så allt vi säljer och allt det vi gör här i Sverige är genom partners. Inte minst ser vi ett behov av att komma ut med att säkra upp molntjänster. Därför kommer vi att hålla en presentation i plenum idag för att nå ut till samtliga partners kring Cloudlösningar, Multi-Cloudlösningar och med ett IT-säkerhetsmässigt perspektiv. Där ser vi en jättestor möjlighet för våra partners att växla upp affären och nå ut till slutkunder kring säkra molntjänster, inte minst då vi ser att till och med bankerna här i Sverige går en ”All-Cloud”-lösning till mötes. Så det är en viktig målsättning för oss idag”, svarar Lars.

Många nöjda partners

Exclusive Group ”Club Exclusive - Make an Impact!” 3

Fredrik Myrelid som är Channel Account Manager på FireEye. Dylan Vrind, Sales Director – Northern Europe, och Mark Draper, EMEA.

Vi fick en pratstund med Dylan Vrind, Sales Director – Northern Europe, och Mark Draper, EMEA Channel Manager – Distribution, på Gigamon. Vi frågade om de känner att deras resa på den svenska marknaden går i rätt riktning?

”Vi blir igenkända när vi är ute och träffar kunder. Exclusive Group hjälper oss att fortsätta att bygga vårt varumärke. Det känns bra”, svarar Mark.

”Min bedömning är att vi är i samma läge på den svenska marknaden som vi var i Benelux-länderna för ett år sedan och där har utvecklingen varit fantastiskt bra för oss”, berättar Dylan.

Vi passade även på att byta några ord med Fredrik Myrelid som är Channel Account Manager på FireEye.
”Vårt fokus är att hjälpa våra kunder att upptäcka och förhindra intrång. Det gör vi genom automatiserade IT-lösningar och genom vårt dotterbolag Mandiant som har konsulter som arbetar med IT-säkerhet ute hos våra kunder. Vi har cirka 300 personer som sitter och bevakar vad som händer på Darknet och liknande ställen. Den information och kunskap som vi samlar in via denna manuella kanal gör oss nog unika”, säger han.

Skyddar Gula Sidorna

En annan Channel Account Manager som var på plats är Tom Hollander på Infoblox. Han var också nöjd med eventet. Deras lösningar är inriktade på att skydda DNS (Domain Name System).

”Jag brukar skoja och säga av vi skyddar Gula Sidorna eftersom våra lösningar handlar om att skydda DNS. Det innehåller alla domännamn och kopplar ihop dem med rätt IP-adress. Den funktionen gör att det alltid är öppet och därför är det populärt att attackera. Generellt sett kan man säga att nästan alla Malware-attacker sker via DNS”, förklarar Tom.

Dagen avslutades med ett mycket trevligt mingel och ännu ett välarrangerat Exclusive Group-event var därmed till ända.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00