WithSecure har som målsättning att vara en strategisk partner till företag som vill kunna mäta resultaten av sina säkerhetssatsningar
Idag återlanseras F-Secures säkerhetsverksamhet på företagssidan som ett nytt varumärke under namnet WithSecure™. Varumärket har i största mån utvecklats tillsammans med de anställda, återförsäljare och kunder.
Företagsnamnet understryker styrkan i att möta säkerhetsutmaningar tillsammans, något som ger långt bättre resultat än att försöka skydda något ensam.
Under de senaste åren har F-Secure utvecklat sina företags- och konsumentdelar till två starka verksamheter. Lanseringen av WithSecure™ följer de planer som meddelades i februari 2022 om att dela upp verksamheten i två separata företag, båda med ökad relevans och kundfokus samt med ett tydligt värdeerbjudande.
WithSecure™ är startskottet för en ny era inom säkerhetsprodukter och lösningar, medan säkerhetsprodukter och tjänster för konsumenter fortsatt finns tillgängliga för både slutanvändare och partners genom det existerande varumärket F-Secure. WithSecure™ drar nytta av många års säkerhetsexpertis, forskning och instinktiva teknologi. Denna kombination gör att företaget kan fokusera på att uppnå säkerhetsresultat för sina partners och kunder.
Enligt WithSecure™ Corporations CEO Juhani Hintikka, reflekterar företagets nya ”co-security”-devis ett behov av att tillgodose dagens säkerhetsutmaningar genom bra partnerskap.
”I slutändan skapar komplexitet enorma problem inom informationssäkerhet. Genom att arbeta tillsammans kan vi implementera teknik och tjänster som fungerar i en verksamhetskontext och leverera bevisade resultat”, sa Hintikka. ”Enkelt uttryckt så ska ingen som sätter sitt förtroende till WithSecure™ behöva erfara större förluster på grund av en cyberattack eller brott. Vårt namn är vårt löfte”, adderade Hintikka.
WithSecure™ siktar på att uppnå målet genom en portfölj som kombinerar mänsklig expertis i världsklass, nya innovativa tillvägagångssätt och instinktiv teknologi för att motverka attacker. Portföljen består av intelligent klientskydd framtaget för molnet, innehållsskydd i molnet för Salesforce, managed detection and response samt en bred samling konsulttjänster inom cybersäkerhet.
Tack vare sitt starka arv har WithSecure™ ett brett nätverk av partners och kunder, med en stor erfarenhet av att arbeta tillsammans med den gemenskap som finns inom säkerhetsbranschen för att lösa dagens utmaningar under devisen ”co-security”.
”De främsta varumärkena är baserade på en enkel grundidé. Vi tror på att bra partnerskap är grunden i allt vi gör, där bra betyder beprövad, ärlig, kunnig och att alltid prioritera relationen före den egna agendan och kortsiktiga affärer”, sa WithSecure™ CMO Ari Vänttinen. ”I en värld där cybersäkerhet betyder mer än någonsin, möjliggör vårt tillvägagångssätt med co-security oss att bygga och underhålla en digital pålitlighet i samhället till allas fördel”.
Genom de senaste initiativen har WithSecure™ visat att varumärket drivs av sitt syfte. Dessa initiativ innefattar samarbete med CMI Martti Ahtisaari Peace Foundation för digitalt fredsmäklande, arbete med CyberPeace Institute för att skydda sårbara samhällen samt att aktivt träna nästa generations cybersäkerhetsexperter.
Hintikka föreställer sig att WithSecure™ antar en unik europeisk roll inom den globala säkerhetsbranschen.
”Precis som andra europeiska företag värdesätter vi integritet, ansvar och hållbarhet. Vi ser inte vårt europeiska huvudkontor, rötter och verksamhet som begränsningar. Vi ser snarare vår unika förmåga att erbjuda organisationer över hela världen en europeisk partner för sina cybersäkerhetsbehov”, sa Hintikka.