Fler partneraktiviteter från Commaxx – som stärker organisationen
Hem Nyheter Fler partneraktiviteter från Commaxx – som stärker organisationen

Fler partneraktiviteter från Commaxx – som stärker organisationen

Publicerat av: Redaktionen
Robert Wadstein, Commaxx

Robert Wadstein, vd på Commaxx i Sverige.

En större organisation och mer partneraktiviter. Så ser en del av den växande distributören Commaxx:s 2015 ut.

Distributören Commaxx ser fram emot ett 2015 med fler partneraktiviteter och en fortsatt ökad tillväxt. Under 2014 räknar vd Robert Wadstein att de kommer att landa på en tillväxt på i runda tal 25 procent och nu stärker de organisationen i Sverige med två personer.

Vi ringde Robert Wadstein för att höra vad som händer.

Ni har nyligen rekryterat två personer. Varför?

– Vi ser en ökad efterfrågan på Citrix-lösningar – som är vår huvudleverantör – från våra partner, och ser också att vår egen verksamhet växer. Därför måste vi förstärka vår organisation inom presales.

– När det gäller marknadssidan har vi tidigare utnyttjat vårt Norska bolag, men ser att vi nu behöver ta ett starkare grepp kring marknadskommunikationen i Sverige. Bland annat kommer vi att behöva göra fler aktiviteter med partner, som telemarketing och kundaktiviteter av olika slag.

Inom vilka områden har ni sett störst tillväxt?

– Egentligen över hela linjen. Men om jag ska peka på något segment är det offentlig sektor; kommuner, landsting, sjukhus.

Vilka ser du som partnerledets största utmaning 2015?

– Säljstyrkan. Historiskt har försäljningen av Citrix-lösningar varit konsultdriven, men när nu omfattningen i deras erbjudande har blivit så stor och man vill lyfta försäljningen ett snäpp krävs en annan nivå inom säljorganisationen. Där är vi förstås med mycket och stöttar och utbildar våra partners säljare, det är en del av vår roll som värdeadderande distributör.

Norska Commaxx startade sin verksamhet i Sverige 2010, i samband med att Arrow ECS köpte upp distributören AKS, som Robert Wadstein var vd för. Sedan dess har bolaget vuxit från en omsättning på 60 miljoner kronor det andra året till förra årets cirka 140 miljoner. Och tillväxten ökar alltså fortsättningsvis, delvis som ett resultat av att Citrix utvecklar sitt erbjudande till att omfatta ”allt bredare lösningar för en hel mobilitetsstrategi” som Robert säger, i kombination med det allt hårdare fokuset från kunder på mobila lösningar.

Utöver Citrix har Commaxx varumärken som Dell Wyse, Kaspersky, Safenet och Appsense..

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information>>