Kampanjen, som är framtagen av Samsung och kommunikationsbyrån BLCK, visar Elsa Hosk i ett självklart sammanhang: Gåendes på en catwalk.
Men själva catwalken löper i en drömsk, futuristisk-brutalistisk miljö – och plötsligt är inget lika självklart längre. Tankarna förs istället till en modern Alice i Underlandet, med känslan av att allt kan hända. Sargon Demirdag, Head of Marketing, Mobile, på Samsung säger:
– Samsungs varumärkessyfte ’Do what you can’t’ handlar om att tänja på gränserna för vad som är möjligt – och det är precis vad Galaxy Z Flip gör med sin innovativa form och revolutionerande design. Eftersom designfaktorn är en viktig del av produkten kändes samarbetet med Elsa självklart.
I filmen ser vi hur Elsa Hosk bryter mot fysikens lagar genom att kliva upp på en vägg – som om ingenting – och fortsätter gången uppåt, mot den tänkta himlen. Men vid en utzoomning ser vi att väggen inte alls är en vägg, utan den övre halvan av skärmen på en uppvikt Galaxy Z Flip.
– Vi ville framhäva formen på själva telefonen genom att utmana betraktarens förväntningar, säger Sargon Demirdag. Att Galaxy Z Flip kan öppnas och stängas – och öppnas till hälften och ställas på bordet, som en laptop i miniformat – öppnar för helt nya möjligheter. Inte minst när det gäller sociala medier, där Elsa själv är väldigt aktiv och har en stor följarskara. Både UI och kamerafunktionerna i Galaxy Z Flip är anpassade för att användaren snabbt ska kunna skapa och dela innehåll.
Byrå: BLCK Communication
Arbetsgrupp: Markel Ahlenius, AD. Petra Backström, Copywriter. Claes Carnefeldt, Projektledare.
Therése Ohlsson, Produktionsledare. Cecilia Ekman, Digital Director.
Filmproduktion: STHLM FILM
Regissör: Peter Cederquist
Filmfotograf: Anders Hallberg
VFX: Seize the Frame
Stylist: Lisa Lindqwister