OutSystems utsedd til marknadsledare i 2019 Gartner Magic Quadrant för Multiexperience Development Platforms.
OutSystems är ansedda som nummer ett när det kommer till utveckling av low-code plattformar och nu har de även blivit utsedda till marknadsledare i den nya Gartner Magic Quadrant 2019 för multiplattformsutveckling (MXDP)*, där de placerade sig högst upp i samtliga kategorier genom deras förmåga att utföra och leverera sin tjänst.
OutSystems anser att den här nya Gartner-rapporten fastställer med all tydlighet att framtiden för app-utveckling är multiexperience. “Dessa krav går utöver mobila appar för att möjliggöra utveckling av progressiva webapplikationer (PWA), meddelande-appar (röstassistenter och chatbots), generella appar och bärbara appar,” enligt Gartner som även meddelar att ”Ledare har starka möjligheter inom mobilapp- och webbutveckling, samtidigt som de demonstrerar en övertygande produktvision och engagemang för utveckling av ”multiexperience”-lösningar på sina plattformar. De har stora kundbaser och robusta partner-ekosystem, samt har visat en god tillväxt på denna marknad. Men denna marknad utvecklas snabbt, så dagens ledare kanske inte är ledare imorgon. ”
Rapporten säger vidare att “termen multiexperience” refererar till de olika permutationerna av modalitet (t ex, röst och gest, till exempel), enhet och app med vilka användare interagerar på sina digitala resor över olika beröringspunkter. Utveckling av multisperience innebär att du skapar applikationer som är anpassade för applikationer baserat på touchpoint-specifika modaliteter, samtidigt som du säkerställer en konsekvent användarupplevelse över webb-, mobil-, bärbara, konversations- och nedsänkta touchpunkter. Utveckling av flera experter utförs vanligtvis med hjälp av en rad olika tekniker, men enstaka plattformar utvecklas som samlar de nödvändiga teknikerna. ”
– Vi tror att Gartners Magic Quadrant för Multisperience Development Platforms ligger perfekt i linje med vad våra kunder säger till oss”, säger Paulo Rosado, OutSystems CEO och fortsätter:
– Företagen vill ha ett strategiskt tillvägagångssätt för att utveckla appar som engagerar användare, utan att använda ett verktyg för varje beröringspunkt. Vår plattform gör det möjligt för dem att leverera fantastiska upplevelserna som deras kunder längtar efter med och det med hög hastighet, adoption och säkerhet.
OutSystems är en utvecklingsplattform inom low-code med avancerade mobila funktioner, pixel-perfekt UX, enkel integration med alla system, säkra offlinefunktioner och ett-till-ett klick. Så oavsett om ett företag bygger en företagsversion, företag-till-konsumentapp med chat och röstigenkänning, eller en komplex fältservice lösning, kan det göra allt med den hastighet och smidighet dagens utvecklingsgrupper och konsumenter kräver.
Enligt Gartner var OutSystems kunder avgörande för att avgöra deras position i Magic Quadrant. Tusentals företag som Toyota, Chevron, Logitech, Deloitte, Ricoh, Schneider Electric och GM Financial använder OutSystems lågkodsplattform för att påskynda sina digitala omvandlingsinitiativ och differentiera sin verksamhetLyckliga kunder är kännetecknet för OutSystems och de ger konsekvent plattformen toppbetyg.
OutSystems är ett Gartner Peer Insights kundval för oktober 2018 inom bästa utvecklingsplattformar för mobilapplikationer och i februari 2019 inom Best Enterprise High-Productivity Application Platform som serviceprogramvara på Gartner Peer Insights. Gartner Peer Insights Kundernas Choice-distinktion baseras på feedback och betyg från slutanvändare med erfarenhet att köpa, implementera och / eller använda produkten eller tjänsten. Leverantörerna måste ha minst 50 publicerade recensioner, med en genomsnittlig totalbetyg på 4,2 stjärnor eller högre.