Framtidsarenan är tillbaka med en andra upplaga den 17–18 februari och även i år sänds huvudprogrammet live från Epicenter i Stockholm.
Hem Nyheter Framtidsarenan och Epicenter inleder samarbete

Framtidsarenan och Epicenter inleder samarbete

Publicerat av: Redaktionen

Framtidsarenan är tillbaka med en andra upplaga den 17–18 februari och även i år sänds huvudprogrammet live från Epicenter i Stockholm.

Framtidsarenan och Epicenter inleder samarbeteNu inleder Framtidsarenan och Epicenter ett formellt samarbete.

Framtidsarenan är en digital plattform för samtal om Sveriges framtid. Eventet hölls för första gången i juni 2020 och sändes då live från det digitala innovationshuset Epicenter i centrala Stockholm. När Framtidsarenan nu återvänder med en andra upplaga den 17–18 februari äger seminarierna och samtalen än en gång rum på Epicenter. I år inleder Framtidsarenan och Epicenter ett formellt samarbete.

– Efter succén med den första upplagan av Framtidsarenan ser vi fram emot att återvända till Epicenter. Här finns alla förutsättningar i form av rymliga lokaler, teknik och kompetens för att skapa ett säkert, digitalt event i toppklass. Vi är extra glada över att i år ta nästa steg och inleda ett samarbete, säger Jenny Åström, vd på kommunikationsbyrån Hill+Knowlton Strategies som arrangerar Framtidsarenan tillsammans med Microsoft Sverige och den kreativa byrån Rodolfo.

Framtidsarenan kommer att sändas live från Epicenter Studio 1. Programmet består av ett femtontal samtal om aktuella ämnen som berör Sveriges politik och samhälle under och efter coronapandemin. Bland bekräftade paneldeltagare hittills finns bland annat representanter från Försvarsmakten, MSB, riksdagspartiernas ungdomsförbund och experter inom områden som hälsa och digitalisering.

– Det känns väldigt kul att Framtidsarenan återvänder hit till oss och att vi nu dessutom blir samarbetspartners. Med tanke på att vi är ett digitalt innovationshus känns det naturligt för oss att stå värd för samtal som nästan alltid berör just digitalisering eller innovation, säger Fia Nordin, Head of Brand Experience på Epicenter i Stockholm.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>