Freshworks, en global ledare inom programvara för kundengagemang, visar sin närvaro med en ambitiös kampanj i San Francisco under konferensen Dreamforce 2018.
”Hit Refresh” tar över San Francisco
Freshworks kommer att ta över himmel och gator i San Francisco med ett massivt ”#Failsforce”-luftskepp och en marschorkester för att sprida budskapet om att det är dags för företagen att ersätta sina uppblåsta SaaS CRM-lösningar med en uppfriskande enkel kundengagemangsprogramvara.
Enligt en ny undersökning, “Riding the Next Wave of SaaS CRM”, som beställts av Freshworks, anger 69 procent av de små och medelstora företagen att de kommer att ersätta sina CRM-lösningar och 56 procent av dem planerar att byta redan inom två år. Mer än 25 procent letar redan efter mer effektiva och användarvänliga system som inte är lika kostsamma och inte kräver lika mycket it-resurser som de system som dominerar marknaden idag.
Som en del av kampanjen är Freshworks värdar för en live-presskonferens från #Failsforce-luftskeppet med Freshworks-kunder som har bytt från andra CRM-lösningar.
– Mindre företag har alltför länge lämnats ute i kylan med uppblåst och ineffektiv programvara”, säger David Thompson, CMO på Freshworks. Marknaden är redo för förändring när 69 procent av småföretagen säger att de vill ersätta sin CRM-programvara. Freshworks tar över himmel och gator i San Francisco i veckan för att visa att det finns en ny och bättre lösning tillgänglig.