Google utökar idag sitt partnerskap med Optimizely som partner för webbexperimentering
Hem NYHETERFÖRETAGSNYHETER Google utökar idag sitt partnerskap med Optimizely som partner för webbexperimentering

Google utökar idag sitt partnerskap med Optimizely som partner för webbexperimentering

Publicerat av: Redaktionen

Optimizely, den ledande leverantören av digital upplevelseplattform (DXP), tillkännager idag att Google valt Optimizely som partner för en integration av Optimizely Web Experimentation och Google Analytics 4 (GA4).

Beslutet är ett resultat av att Google valt att lägga ned Google Optimize, deras webbanalys- och testverktyg.

Googles val av Optimizely är starten på ett nytt kapitel för båda företagen och det är första gången ett sådant samarbete görs. För att få tillgång till realtidsstatistik, generera personliga kundupplevelser och sömlöst integrera med andra digitala verktyg som organisationer använder, sker det ofta på bekostnad av snabbhet och/eller användarupplevelse. Optimizelys verktyg för experimentering erbjuder alla dessa funktioner utan begränsningar.

Google utökar idag sitt partnerskap med Optimizely som partner för webbexperimentering

Jessica Danneman, Head of Worldwide Partner Ecosystem

Google och Optimizelys samarbete kommer att utöka båda företagens möjlighet att kunna ge marknadsförare över hela världen tillgång till förstklassig experimentering i stor skala.

–          Vi är förstås väldigt hedrade över att bli utvalda av Google för att samarbeta kring integrationer för GA4, säger Jessica Danneman, Head of Worldwide Partner Ecosystem. Vi är stolta över att hjälpa företag att samla in meningsfulla data, så att de kan ligga steget före sina kunders behov. Vi ser fram emot att göra deras övergång till Optimizely smidig och stödja dem i att skapa positiva affärsresultat.

Optimizelys kraftfulla webbexperimenteringsplattform levererar mätbara fördelar för användarna. Bara under 2022, när Optimizely flyttade sina experimenteringslösningar till Google Cloud som en del av det utökade samarbetet, möjliggjordes över 1,8 miljoner experiment. Vilket vilket i sin tur skapade 10 miljarder kronor i ökade intäkter för de företag som använde plattformen.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00