Peter Settling har tagit klivet från Symantec till Epson för att hjälpa dem utveckla sin kanalnärvaro.
Epson befinner sig på en förändringsresa där målet är att bli mer synliga i kanalen och naturligtvis ta större marknadsandelar. Nu har leverantören skaffat förstärkning, i form av Peter Settling. Han ska bland annat ska delta i utvecklingen av konsumentsegmentet och också arbeta med distributörerna.
– Jag ser fram emot att få arbeta med Epson och dess partners. Min målsättning är att arbeta nära kanalen, såväl distributörer som återförsäljare och butiker, så att vi tillsammans säkerställer Epsons närvaro och lönsamhet i alla led, säger Peter i ett förberett uttalande.
Sverige-chef Vadim Couthon kommenterar nyrekryteringen:
– Peter har en nyckelposition hos oss och jag är övertygad om att han kommer att tillföra mycket till vår organisation! Hans bakgrund ger en perfekt plattform för framgångsrika samarbeten med kanalen som är oerhört viktigt för oss.
Peter Settling kommer närmast från Symantec, där han var försäljningsansvarig på konsumentsidan. Tidigare har han arbetat i såväl distributörs- som retailledet.