I förra veckan presenterade HP en ny uppsättning av Device as a service (DaaS) för kunder och återförsäljare.
Det nya DaaS-erbjudandet innehåller tjänster anpassade för en större variation av kunders behov såsom analysfunktioner och förenklad och förbättrad IT-support.
Nyheterna som presenteras är:
- HP Service Experts som ger överlägsen hantering av enheter genom nya analysfunktioner.
- HP Tech Café med förbättrade erbjudande av kundvänliga försäljnings- och lagringslösningar.
Enligt IDC säger 63% av IT-cheferna att deras resurser dräneras av enhetshantering och att de skulle vilja kunna fokusera på andra IT-projekt. För att hjälpa till med att frigöra resurser utökar HP sin hanteringsanalys i realtid och proaktiva hanteringsfunktioner.
– Vår fortsatta expansion av DaaS speglar HPs djupa engagemang för att möta de förändrade behoven hos dagens arbetskraft. Dessa utökade tjänster möjliggör smarta, förenklade lösningar som skapar nya tillväxtmöjligheter för våra kunder, våra återförsäljare och vår verksamhet, säger Jenny Gustavsson, Produktchef Business Desktops & Services Sverige.