Den ledande marknadsföringsplattformen HubSpot, lanserade idag sin nya CMS Hub – ett innehållshanteringssystem (CMS) för snabbväxande företag.
Till skillnad från traditionella CMS-system, som blir allt svårare att hantera när verksamheten växer, kan CMS Hub förenkla webbplatshantering genom att det blir möjligt för flera team att samverka på ett samordnat och effektivt sätt.
Detta gör det möjligt för marknadsförare att kraftigt minska beroendet av IT- och utvecklingsteam. CMS Hub kommer säljas i två olika varianter, Enterprise och Professional, och kommer att vara tillgängliga från 7 april 2020.
Snabb, säker och skalbar
CMS Hub är ett komplett system för växande företag. Traditionella innehållshanteringssystem blir mer och mer komplexa när företag växer och behöver utveckla sina webbplatser i linje med det. I många fall kräver även små webbplatsändringar att marknadsförare, IT-team och utvecklare engagerar sig, vilket kan vara en komplicerad och tidskrävande process. När behovet av djupare integrationer, ytterligare domäner och ökad webbplatssäkerhet växer blir situationen ännu mer komplicerad. Med CMS Hub får marknadsförare nu tillgång till kraftfulla verktyg, från dynamisk anpassning till lead generation samt hundratals färdiga integrationer och andra verktyg. Detta gör det möjligt för marknadsförare att lägga till ny funktionalitet när de vill utan att behöva förlita sig på IT-avdelningen. HubSpots infrastruktur ger en säker och stabil miljö, inte minst tack vare sitt globala Content Delivery Network (CDN). Dessutom finns verktyg som individbaserad åtkomsthantering (Enterprise), serveroberoende dynamiskt innehåll (Enterprise), webbplatstema (Professional), flerspråkiga innehållshanteringsverktyg (Professional), lokal webbplatsutveckling som ger användarna frihet att utveckla med de verktyg, tekniker och arbetsflöden de föredrar (Professional) och telefonsupport dygnet runt.
– Marknadsförare hos växande företag har många saker att hålla reda på – deras CMS borde inte vara en av dem. De flesta CMS-plattformar som finns tillgängliga idag gör webbplatshantering mer komplicerad och smärtsam ju längre tiden går. De har ett tak för vad de klarar. Men det har inte snabbt växande företag. Jag är glad över att vi med CMS Hub erbjuder användare ett kraftfullt system som tar bort onödiga flaskhalsar, demokratiserar webbhanteringsprocessen och gör det enkelt för företag att göra verklighet av sina idéer, säger Susanne Rönnqvist Ahmadi, VP International Marketing på HubSpot.
Förser marknadsförare med kraftfulla, lättanvända funktioner
Tillsammans med Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub och HubSpot CRM är CMS Hub en del av HubSpots heltäckande plattform. Plattformen hjälper växande företag agera på ett integrerat sätt, vare sig det handlar om att samarbeta med en kund som besöker företagets webbplats för första gången, eller överträffa förväntningarna hos en kund som vänder sig till kundservice. HubSpot CMS Hub är utvecklad för växande företag och företag för att förenkla webbhantering och bättre integrera webbplatser i kundresan. Dessutom stöder CMS Hub marknadsförare med kraftfulla webbanalysverktyg och dynamisk sidtestning för att optimera konverteringar. HubSpots kunder och partners är också mycktet entusiastiska över nya CMS Hub:
– På ClassPass växer vår verksamhet så snabbt att vår senaste information ibland är föråldrad redan innan den går live. Med CMS Hub kan vi enkelt hantera vårt uppdateringsschema. Vi behöver förlita oss på tekniker för att göra ändringar – vi kan gå direkt in och snabbt justera antalet partners vi arbetar med eller uppdatera produktinformation. Det har gett oss flexibiliteten att agera i takt med att vi växer, förklarar Amanda Raines, chef för B2B-marknadsföring på ClassPass.
– HubSpot CMS Hub fyller ett tomrum för Avidly och våra kunder. Hittills har växande företag som vill erbjuda en mer personlig webbupplevelse inte haft några bra alternativ. Alltför ofta tvingas de välja mellan att stanna hos ett generiskt CMS som inte är tillräckligt flexibelt, och mycket dyra alternativ där de ibland bara använder ungefär 30 procent av den funktionalitet de måste betala för. Med HubSpot CMS Hub får dessa företag äntligen en flexibel lösning som skalar i linje med deras behov, säger Jonaz Kumlander, Sverigechef på den nordisk-baserade HubSpot-partnern Avidly.