HubSpot uppgraderar Sales Hub Enterprise

Den ledande tillväxtplattformen HubSpot gör en större uppgradering av sitt CRM-system för professionell försäljning – Sales Hub Enterprise.

HubSpot uppgraderar Sales Hub Enterprise 1
Susanne Rönnqvist Ahmadi, Vice President International Marketing på HubSpot

Nu behöver säljchefer inte välja mellan kraftfullt och enkelt. De får ett CRM-system för försäljning som har lättanvända funktioner, en serverdel som passar företaget och en central källa med pålitliga kunddata.

Anpassade objekt, sofistikerad försäljningsrapportering och avancerade behörigheter har lagts till för att ge säljchefer en ny nivå av kontroll och flexibilitet i CRM-systemet. Med utökade funktioner för engagemang och CPQ (configure-price-quote) blir det lättare än någonsin för teamen att få kontakt med potentiella kunder och snabbt avsluta affärer.

– CRM-systemen som finns på marknaden i dag är välkända, men inte omtyckta. De används men utnyttjas inte fullt ut. De är kraftfulla men svåra att använda. Alltför många säljchefer måste i dagsläget nöja sig med dessa svällande system som skapar merarbete när de egentligen borde skapa fördelar, säger Susanne Rönnqvist Ahmadi, Vice President International Marketing på HubSpot.

– Sales Hub Enterprise är annorlunda. HubSpot är redan känt för sin smidighet, och med alla nya funktioner som vi lägger till i dag blir det även mycket kraftfullt. Det här är den nya standarden för företagsprogram och jag är stolt över att HubSpot visar vägen. Säljchefer förtjänar ett CRM-system som deras team gillar att använda, fortsätter Susanne.

Kraftfullt och lättanvänt – den nya standarden för företagsprogram

Säljare och CRM-system brukar inte gå så bra ihop. Enligt HubSpots undersökningar anser 76 procent av säljcheferna att deras team bara använder en bråkdel av CRM-kapaciteten och 50 procent säger att CRM är ”svårt att använda”.

När ett CRM-system som är menat att underlätta försäljningen inte är användarvänligt, blir det inte bara jobbigt för säljarna utan påverkar också kundrelationerna. I stället för att kunna etablera kontakt med potentiella kunder har säljcheferna fullt upp med att jaga teamet för att få uppdateringar. I stället för att analysera kunddata retar de sig på att inte veta hur korrekta kontaktuppgifterna är. Och i stället för att ordna utbildningar sitter de i möten med marknadsförarna för att lägga om målen.

De här friktionspunkterna är de dolda kostnaderna för att använda ett CRM-system som prioriterar kraft framför smidighet. Det är ett pris som säljarna får betala varje gång de måste dubbelkolla en rapport, manuellt uppdatera en datauppsättning eller skapa ett ärende hos serviceteamet för att få ett nytt fält i systemet. Följden är förlorad tid, missade mål och team som tappar sugen.

CRM-systemet som löser upp friktionspunkterna

Med nyheterna som presenterats i dag kan Sales Hub Enterprise erbjuda:

  • Ett CRM-system på företagsnivå som ger säljchefer den flexibilitet och den kontroll som de behöver för att bygga hela säljverksamheten i HubSpot. Anpassade objekt gör det möjligt att skapa och lagra kategorier med information som är unika för deras verksamhet. Det finns dessutom avancerade behörigheter som gör det möjligt att styra vilka team som har tillgång till vissa data samt smidig säljrapportering där de kan skapa anpassade rapporter med uppgifter som förändringshistorik, försäljningsaktivitet och avtalens resultat.
  • Engagemangsverktyg som gör det lätt för säljare att få kontakt med potentiella kunder när som helst, var som helst och på alla enheter. Med hjälp av de uppgraderade sekvensfunktionerna blir det möjligt att massregistrera kontakter, manuellt lägga till LinkedIn Sales Navigator-uppgifter och pausa e-postutskick, samtidigt som den nya användarvänliga vyn Idag i HubSpot underlättar arbetet med att prioritera och hantera dagens uppgifter. Dessa förbättringar är tillgängliga i iOS och Android tillsammans med engagemangsverktyg som mappar, livechatt och 1:1-video.
  • Uppkopplade CPQ-verktyg, där säljteamen smidigt kan omvandla offerter till tecknade avtal. Med anpassade offertmallar är det lätt att skapa snygga säljdokument, och det finns en förbättrad radredigerare som kan användas för att anpassa viktig offertdokumentation. Nya redovisningsintegreringar med NetSuite, QuickBooks Online, Xero och Nubox innebär att användarna kan använda det redovisningsprogram de gillar mest direkt i HubSpot för att generera fakturor, koppla momskoder och synkronisera valutor.