Husqvarna Group och Etteplan fortsätter sitt framgångsrika outsourcingsamarbete inom teknisk information
Hem Teknik Husqvarna Group och Etteplan fortsätter sitt framgångsrika outsourcingsamarbete inom teknisk information

Husqvarna Group och Etteplan fortsätter sitt framgångsrika outsourcingsamarbete inom teknisk information

Publicerat av: Redaktionen

Etteplan och Husqvarna Group, en världsledande tillverkare av utomhusprodukter och innovativa lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel, har enats om att fortsätta sitt framgångsrika outsourcingsamarbete inom teknisk information.

Husqvarna Group och Etteplan fortsätter sitt framgångsrika outsourcingsamarbete inom teknisk information

Husqvarna Group och Etteplan fortsätter sitt framgångsrika outsourcingsamarbete inom teknisk information

Avtalet är en förlängning av ett befintligt samarbete som inleddes 2015 när Husqvarna Group outsourcade produktion och underhåll av all sin tekniska information till Etteplan för samtliga produkter och varumärken.

Under denna period har Etteplan implementerat globala processer och lösningar för att ytterligare förbättra produktiviteten och kvaliteten på den tekniska informationen. Outsourcingsamarbetet har varit mycket framgångsrikt och resulterat i avsevärda kostnadsbesparingar, förbättrad kvalitet, minskad miljöpåverkan men även i större enhetlighet och digitalisering inom Husqvarna-koncernen.

”Vi är glada över att gå vidare med vårt samarbete med Etteplan, som redan är mycket väl insatta i vår verksamhet. Vi är fast beslutna att utveckla kvaliteten på vår tekniska information ytterligare tillsammans med Etteplan. Det nya avtalet gäller i tre år och syftar till att framtidssäkra den tekniska informationen genom digitalisering och användarcentrerat innehåll. Det gör det också möjligt för oss att få tillgång till den senaste tekniken och expertisen, samtidigt som vi kan fokusera på vår kärnverksamhet”, säger Andreas Rangert, VP Tree Pro Customer Unit & Technology Operations, Husqvarna Division.

”Att Husqvarna nu ger oss fortsatt förtroende att fortsätta hjälpa dem att förbättra sin tekniska information visar att de är nöjda med det vi har levererat och att de tror på våra tjänster”, säger Mikael Vatn, SVP, Technical Documentation, Etteplan.

Etteplans servicelösning för Husqvarna bygger på fördefinierade processer och en effektiv arbetsgång. Etteplan kommer fortsatt att ha det övergripande ansvaret för produktionen och utvecklingen av tekniska informationstjänster för kunden. Produktiviteten för servicemodellen mäts regelbundet utifrån ett antal indikatorer som man enas om tillsammans med kunden.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>