Efter ett starkt första kvartal är halvårsresultatet ytterligare ett bevis på att företagets tillväxtstrategi är fortsatt framgångsrik, och IFS rapporterar en uppgång i återkommande intäkter med 27 procent jämfört med samma period föregående år.
Intäkterna inom Cloud ökade med 79 procent sett till samma period föregående år, och under första halvåret 2021 står programvaruintäkterna för 74 procent av de totala intäkterna.
IFS nådde även några viktiga milstolpar under första halvåret, däribland.
‒ IFS är ett teknikdrivet företag som har som främsta mål att göra de senaste tekniska framstegen tillgängliga för våra kunder på ett sätt som snabbt skapar lönsamhet, är lätt att använda, och har en låg TCO (Total Cost of Ownership), säger Darren Roos, CEO på IFS. Det inledande halvåret är ett kvitto på att IFS strategi att fokusera på agila produkter så att kunder snabbt kan svara på marknadsförändringar fungerar. Kunderna upplever skillnaden, och de ser också att väldigt få andra leverantörer erbjuder samma flexibilitet i distribution, produktdjup och kraftfull teknik, tillsammans med ett stort fokus på kundupplevelsen. Att leverera ’Moment of Service’ är väldigt viktigt för IFS, och att säkra våra kunders framgång är anledningen till att vi gör det vi gör.
- Förvärvet av Axios Systems som utökar företagets erbjudande inom områdena IT Service Management (ITSM) och IT Operations Management (ITOM).
- Lanseringen av IFS Cloud, plattformen med den senaste tekniken och all funktionalitet färdigintegrerad i en och samma produkt för snabb implementering och kortare tid innan en satsning blir lönsam.
- Den globala lanseringen av IFS koncept “Moment of Service” samt en ny varumärkesprofil.