Det globala kommunikationsföretaget Infobip tredubblade antalet partnerskap till 280 år 2021 i samband med att de introducerade förbättringar i deras Partner Connect-program.
Företagets nya partners innefattar allt ifrån systemintegratörer, återförsäljare, konsulter till digitala marknadsföringsbyråer.
Infobips Partner Connect-program hjälper partners och deras kunder med nya affärsmöjligheter genom att koppla dem till Infobips kommunikationslösningar och expertis. Infobips nätverk av över 750 operatörsanslutningar ger tillgång till en marknad som beräknas att nå ett sammanlagt värde på över 25 miljarder dollar år 2025.
Efter feedback från befintliga partners och kunder så bestämde sig Infobip att förnya sitt partnerprogram för att göra det ännu mer attraktivt. Förändringarna var så framgångsrika att det genererat nära en tredubbling av antalet partnerskap.
Centralt för Infobips förbättrade Partner Connect-program är betoningen på personligt- och digitalt engagemang via Infobips nya modell för Partner Relationship Management.
Jämfört med tidigare blir programmet mer som en personlig relation insvept i en digital upplevelse.
– Att skapa personliga kundupplevelser är hjärtat i vad vi gör, och centralt för våra partners och deras kunders digitala transformation. Vårt partnerprogram gör att de kan dra nytta av vår globala erfarenhet, räckvidd, kommunikationslösningar samt den samlade branschexpertis som finns i bolaget för att skapa innovativa kundlösningar som driver tillväxt, säger Veselin Vuković, VP Strategic Partnerships på Infobip.
Partnerprogrammet utgör en central del av många leverantörers strategi för att öka försäljning och diversifiera sin kundbas. Förutom potentialen att generera intäkter kan ett välutformat partnerprogram också utgöra en central länk mellan leverantör och kund. Partners kan spela en avgörande roll för ett företags framgång. Deras inverkan på försäljning, marknadsandelar, innovation och till och med varumärkeskännedom kan vara enorm.