IPsoft utsedd till ledare i oberoende undersökning

IPsoft, företaget bakom AI-plattformen Amelia, har återigen uppmärksammats i en undersökning gjord av Forrester.

Chetan Dube, Grundare och VD för IPsoft

I konkurrens med 14 andra utvärderade företag, utsågs IPsoft som ledande och särskilt användbar för svåra och komplexa användningsområden. Rapporten skrev också att IPsoft var det naturliga valet för varumärken, ”som vill kunna erbjuda automatiserade konversationer för djupa affärsprocesser eller mångsidiga situationer.”

IPsoft är ensam om att utses som ledande i kategorierna “The Forrester New Wave: Conversational AI For Customer Service, Q2 2019” samt i “The Forrester New Wave: Standalone Chatbots for IT Operations, Q2 2019.” Amelia får också höga betyg i sju olika kategorier: Artificial Intelligence, Voice & Speech, Human and AI Blending, Security & Authentication, Vision, Roadmap och Market Approach. Rapporten konstaterar också att ”IPsofts marknadsföringsstrategi expanderar sin redan robusta produkts räckvidd.”

Amelia utnyttjar avsiktlig igenkänning, kontextuell förståelse och sentimentanalys under sina interaktioner med slutanvändarna. Med mer än 20 års erfarenhet av AI och automation förbättrar IPsoft kontinuerligt Amelia genom att minska det arbete som krävs för att utbilda och bygga konversationslösningar för olika industrier och användarsituationer.

– Att bli utsedd som ledande i både 2019 Forrester New Wave-rapporterna för Conversational AI för kundtjänst, samt i kategorin chatbots för IT-verksamhet, tycker vi säger något om Amelias kognitiva förmåga att öka upplevelsen hos både kunder och interna medarbetare. Vårt arbete med att utveckla de mest mänskliga och avancerade kognitiva förmågorna, gör det möjligt för oss att kunna leverera konkreta affärsfördelar och förvandla användarupplevelsen, och vi tror att detta har spelat en roll när man har identifierat oss i vår position som ledare, säger Chetan Dube, Grundare och VD för IPsoft.