Iver är ledande på att skapa kundnöjdhet

Iver är ledande på att skapa kundnöjdhet.

Iver är ledande på att skapa kundnöjdhet
Carl-Magnus Månsson, vd på Iver

I analysföretaget Radars stora leverantörsgranskning placerar sig Iver i toppen inom kategorin användarnära tjänster.

Varje år genomför analysföretaget Radar en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet.

I år deltog över 1 000 svenska verksamheter i att bedöma sina leverantörer i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet och kundvärde. Årets underökning har fått en utökad mätperiod ett kvartal in i 2021 för att kunna mäta den nya normalitet som rått mellan leverantörer och kunder under det speciella pandemiåret. Undersökningen för 2020/21 visar att Iver är bland de bästa i Sverige på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder genom att placera sig på andra plats inom kategorien användarnära tjänster.

– Att våra kunder återigen placerar oss i den absoluta toppen visar att vi gör saker rätt och att vår fina utveckling fortsätter. Vår modell med kunddedikerade team som har bred teknisk kompetens och stor kunskap om kundens verksamhet och utmaningar skapar genuint engagemang hos våra medarbetare och gör att vi kommer nära våra kunder på riktigt. Och det är genom att framgångsrikt samarbeta med våra kunder vi tar fram lösningar som gör att kundens verksamhet får ut mesta möjliga nytta och värde av system och digitalisering, säger Carl-Magnus Månsson, vd på Iver.

– Resultatet i Radar Leverantörskvalitet 2020 visar att när kundintimitet, partnerskap och värde är i fokus så sker det stora förändringar i relationen mellan kund och leverantör. Följsamhet, förståelse och närhet till kund har premierats under 2020 när kunderna tvingats ha fokus på lönsamhet, säger Hans Werner, vd på Radar.