Iver är vinnare i Locums upphandling av IT-drifttjänster.
Ett tvåårigt avtal är tecknat med möjlighet till förlängning i ytterligare tre år.
Locum, som förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt sin ägare Region Stockholm, är en ny kund till Iver. Iver ska leverera IT-drift, servicedesk, On-site support samt strategisk rådgivning. IT-driften omfattar att Iver tar ett helhetsansvar för drift, underhåll, administration och tillsammans med Locum utvecklar den befintliga IT-miljö vilket omfattar IT-arbetsplats, molntjänster kopplade till arbetsplats, infrastruktur- och applikationsdrift samt nätverk och IT-säkerhetslösningar. Genom strategisk specialistrådgivning ska Iver även bistå Locum i att stegvis förverkliga strategiska mål under avtalsperioden.
– Offentlig sektor är en av våra prioriterade vertikaler där vi ska växa och vinna nya marknadsandelar och då känns det förstå väldigt bra när vi nu står som vinnare i Locums upphandling. Nu ska vi, genom ett nära samarbete, säkerställa att vi levererar stabil drift vilket ger verksamheten rätt förutsättningar till fortsatt utveckling. Därutöver ska vi säkerställa att vi i vår konsultativa rådgivning hjälper Locum att realisera sina strategiska mål, säger Magnus Furmarker, regionchef på Iver.