Iver är ledande på att skapa kundnöjdhet.
I analysföretaget Radars årliga rapport om upplevd IT-leverantörskvalitet placerar sig Iver på första plats inom kategorin användarnära tjänster.
I slutet av varje år genomför Radar en större undersökning om kundupplevda värden och kvalitet. I år deltog över 1 000 svenska verksamheter genom att bedöma sina leverantörer i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare. Undersökningen för 2019 visar att Iver är bäst i Sverige på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder inom kategorin användarnära tjänster. Dessutom placerar sig Iver i topp inom kategorin infrastruktur.
– Att vi levererar hög kundnöjdhet är en förutsättning för att Iver ska utvecklas i den takt vi vill och resultatet i Radars rapport visar att vi är på rätt väg.
– Genom att fortsätta anstränga oss för att förstå varje kunds unika behov och använda teknologins accelererande möjligheter kommer vi kunna hjälpa fler kunder att nå sin fulla potential. Jag är övertygad om att vi med våra medarbetares hårda arbete och kundfokus kommer fortsätta att leverera hög kundnöjdhet samtidigt som vi förbättrar kundernas effektivitet och produktivitet, säger Carl-Magnus Månsson, vd och koncernchef på Iver.
– Resultatet i årets rapport visar att när kundintimitet, partnerskap och värde är i fokus så förlorar de stora globala och flera av de som är upptagna i stora konsolideringar. Närhet till kund och beroende av kund tycks premieras, kommenterar Hans Werner, vd för Radar.