Som en del av Junglemaps nya tillväxtstrategi lanseras nu en ny logotyp, grafisk profil och webbplats.
– Vi behövde ett uppdaterat utseende och tydligare digital närvaro som bättre beskriver den resa vi är inne på, säger Gustav Berghog, CEO Junglemap.
Den nya logotypen tar fasta på Junglemaps metod Nanolearning och där evighetssymbolen lyfter fram behovet av ett ständigt lärande och de små symbolerna i logotypen behovet av att dela upp stora saker i små bitar och portionera ut dem över tid.
– Nanolearning är en banbrytande metod för lärande och med vår nya logotyp får vi ytterligare hjälp i att kommunicera detta till fler målgrupper och marknader, säger Gustav Berghog
Ökad satsning på marknadskommunikation
Junglemap befinner sig redan i stark tillväxt med över nya 300 kunder och 1000 affärer bara under förra året. Tillväxten har dock varit helt organiskt och byggt på en effektiv och framgångsrik säljorganisation, helt utan marknadsföringsbudget. Nu ökar företag sin marknadskommunikation, där en ny webbplats blir ett viktigt nav.
– Vår tillväxt och lönsamhet visar att vi erbjuder en tjänst som verkligen möter ett behov, konstaterar Gustav Berghog. Nu tar vi nästa kliv med en ökad digital synlighet, uppdaterad grafisk profil och effektivare marknadskommunikation.