Jysk expansion av distributionen i Sverige och övriga Europa kräver tillgänglig data

JYSK Nordic, som för närvarande expanderar med nya distributionscentraler Sverige, Danmark och andra europeiska länder, är ett snabbt växande företag med stora datamängder.

Med mer än 1 000 butiker och 18 000 anställda i 14 olika länder, växer JYSKs datamängder varje år med nästan 30 procent, och därför behöver företaget större insikt i virtuella miljöer och backupmiljöer för kapacitetsplanering och budgetering. För att hålla jämna steg med kundernas efterfrågan, måste bolagets distributionscentraler köra dygnet runt, eftersom driftstopp innebär jysk-400x273förlorade intäkter.

I ett led att säkerställa konstant tillgänglighet i företagets primära datacenter och distributionscentraler har JYSK Nordic nyligen inlett ett samarbete med Veeam.

– Att se till att våra kunder får sina ordrar i tid är av högsta prioritet för oss. Våra distributionscentraler måste köra 24/7 för att uppfylla kundernas beställningar och se till att varorna kommer till våra butiker från lagret. Bara en timme av driftstopp i datacentret kan kosta företaget stora belopp, säger Robert Christiansen, systemadministratör på JYSK Nordic.

JYSK Nordic arbetar ständigt med öka hastigheten på dataåterställning, så att de grundläggande processerna endast befinner sig på standby en kort tid. IT-avdelningen på JYSK Nordic ansvarar för driften av olika affärskritiska applikationer som kräver kontinuerlig tillgänglighet. Därutöver har JYSK robotsystem som automatiserar påfyllning av distributionscentralerna. SQL-servrar stödjer dessa robotsystem, vilket innebär att de måste vara tillgängliga 24/7. Även e-post är ett kritiskt på kontoren och de anställda måste ha konstant tillgång till Exchange. Långsam säkerhetskopiering och dataåterställning av dessa system ökar risken för driftstopp – bara några timmars driftstopp innebär förlorade affärer för stora summor pengar.

JYSK kommer nu åt filer och digitala tjänster 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året. Om ett avbrott inträffar kan data återställas snabbt och smärtfritt med hjälp av Veeam Backup & Reprilcation.

Vidare stödjer Veeam Management Pack JYSKs datatillväxt genom att leverera kapacitetsplaneringsrapporter direkt till System Center-konsollen. JYSK kan undersöka trender, utföra what-if-analyser och proaktivt omfördela virtuella resurser för att optimera VMware och backupmiljöer.

– Veeam Management Pack ger oss en helhetsbild av våra fysiska och virtuella världar, vilket gör det lättare för oss att identifiera och lösa problem innan de påverkar medarbetarna och verksamheten. Proactivelösningen hjälper oss att säkra konstant tillgänglighet, fortsätter säger Robert.

Tillgänglighet – nyckeln till nöjda kunder

Veeam fokuserar på att lösa de utmaningar som företag står inför i en värld där data och virtualiserade datavolymer ökar explosivt – och där användarnas krav på ständig tillgänglighet innebär att driftstopp ger allvarliga imageproblem och ekonomiska konsekvenser. Där det med äldre backup- och återställningslösningar kunde ta dagar att komma igång igen efter en krasch, innebär Veeams Always-On strategi att det nu bara tar 15 minuter.

– Innan vi installerade Veeam var vår IT-infrastruktur inte tillräckligt smidig för att stödja de snabba förändringar som efterfrågas av näringslivet och säkerställa snabb time-to-market. Veeam har lyckats göra oss lättrörliga. Vi har säkrat konstant tillgänglighet till kritiska IT-tillgångar och sett till att verksamheten kan lita fullt ut på att vi kan stödja dess krav på time-to-market. säger Anders Harder, teamchef för IT-Server Operations på JYSK Nordic.

Post Comment