Kaspersky Lab omprofilerar – byter namn och visuell identitet

IT-säkerhetsföretaget Kaspersky Lab byter idag namn till Kaspersky med ett uppdrag inriktat på att bygga en säkrare värld.

I mer än 20 år har Kaspersky Lab erbjudit säkerhetslösningar till kunder och strävat efter att rädda världen. Med en ökad digitalisering och globalisering har Kaspersky nu flyttat bortom antiviruslabbet för att bli en teknisk ledare med en avancerad och omfattande portfölj av säkerhetslösningar och tjänster, inklusive innovativa produkter och tekniker, molntjänster och världsledande insikter om hotlandskapet.

Dagens omprofilering speglar den omvandlingen. Företagsnamnet ändras till ett enkelt Kaspersky och det nya uppdraget ’att bygga en säkrare värld’ betonar företagets engagemang för en pålitlig och transparent framtid där alla med skydd av Kaspersky har möjligheten att använda teknik.

– Sedan vi grundade vårt företag för mer än 22 år sedan har vi sett både hotlandskapet och vår bransch utvecklas och förändras, samtidigt som vi bevittnat teknikens växande roll i våra liv både på jobbet och hemma, säger Eugene Kaspersky, VD på Kaspersky. Idag har världen nya behov, och vår omprofilering återspeglar vår vision för att möta dessa behov – inte bara idag, utan även i framtiden. Utöver att bygga vidare på våra framgångsrika meriter för att skydda världen från cyberhot, hjälper vi också till att skapa en säkrare värld som är immun mot cyberhot. En värld där alla fritt kan njuta av de många fördelarna som tekniken har att erbjuda.